Ervaringen met celerisrijlaarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 21:22

Ik ben benieuwd of Celeris Benelux zelf ook rondneust op het internet op zoek naar ervaringen van hun klanten. Want ik zou zelf niet blij worden van dit topic als het mijn merk zou betreffen en eens goed de zaken in handen nemen om de klantenservice te verbeteren. Zelf ben ik weer aan het twijfelen, of ik het misschien toch aandurf te gaan laten opmeten (2 uur rijden met de auto) omdat het niet Celeris NL maar Celeris Zwitserland betreft...

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 21:56

Ik heb t idee dat er vooral bij de fabriek t eea misgaat. De communicatie hier kan idd ook beter, maar er wordt toch regelmatig laarzen geleverd met fouten erin. Zonde.

amber510

Berichten: 115
Geregistreerd: 02-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 22:01

Ik wordt nu wel een beetje nerveus haha! Laarzen helaas nog niet binnen.. zitten nu op 13weken :(

Ik hoop als ze binnen komen dat alles goed is :D

_enna_

Berichten: 587
Geregistreerd: 20-11-07

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 22:16

Ohh Leonie wat balen!! Ik snap dat je er dan echt wel klaar mee bent.

Pfff Patty, ziet er niet fijn uit. Ik vrees dat ik dit ook ga krijgen. Heb ze alleen nog niet aan gehad. Ik heb 3,5 week geleden een enorme trap gehad van één van mijn paarden en lopen ging amper, laat staan rijden met nieuwe laarzen. Ik heb de keer dat ik ze gepast heb met name last gehad van de rits aan de enkel. Daar deed het echt wel zeer met lopen. Na een paar minuten stond de afdruk al in m’n vel. Ik hoop maar dat dit beter wordt, anders is het wel echt heel erg balen. M’n Derby laarzen zaten vanaf het eerste moment perfect.

Ik wacht nog op de riem passend bij de laarzen. Heb er nog niets over gehoord. De niet passende wel retour gestuurd. Ben benieuwd wanneer ik iets hoor. :)

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 22:29

Ik heb in ieder geval een heel fijne aanmeetafspraak gehad in Zaltbommel. Heel erg vriendelijke vertegenwoordiger! Ze zijn in bestelling, voor mij maakt het niet echt uit hoe lang het duurt.

ievie

Berichten: 2197
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 00:16

Lara_Silver schreef:
Ik ben benieuwd of Celeris Benelux zelf ook rondneust op het internet op zoek naar ervaringen van hun klanten. Want ik zou zelf niet blij worden van dit topic als het mijn merk zou betreffen en eens goed de zaken in handen nemen om de klantenservice te verbeteren. Zelf ben ik weer aan het twijfelen, of ik het misschien toch aandurf te gaan laten opmeten (2 uur rijden met de auto) omdat het niet Celeris NL maar Celeris Zwitserland betreft...

In het begin las Marije hier mee volgens mij.

amber510

Berichten: 115
Geregistreerd: 02-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 14:03

Ik ben wel echt mega fijn geholpen bij het aanmeten! De service was echt super! Zodra ik mijn laarzen binnen heb plaats ik zeker even een foto :)

JenteC
Berichten: 455
Geregistreerd: 15-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 15:32

Afbeelding

Vandaag voor de tweede keer met mn nieuwe laarzen gereden.. De bovenkanten van m’n voeten zijn niet blij :') Hakken uitdrukken is echt nog pijnlijk haha, maar verder helemaal geen last van blaren oid, wat ik bij m’n nieuwe petries wel wekenlang heb gehad.
Ben benieuwd wanneer ik geen last meer heb.

ievie

Berichten: 2197
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 21:35

Oeh, ze zijn echt zo mooi JenteC

JenteC
Berichten: 455
Geregistreerd: 15-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 18:05

ievie schreef:
Oeh, ze zijn echt zo mooi JenteC


Bedankt! Ben er ook echt blij mee :j

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 18:20

Uiteindelijk lijkt het bij mij nu toch heel netjes opgelost te worden. Fingers crossed!

amber510

Berichten: 115
Geregistreerd: 02-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 22:26

Mijn laarzen zijn binnen!! :)
Afbeelding

Naomi_Haffie

Berichten: 6948
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 19:09

Wat een mooie laarzen komen er hier langs! Ik ben een beetje voorbeelden aan het bekijken , wij gaan vrijdag laarzen laten aanmeten :) ik wil heel graag iets met panterprint ( denk ik )

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:53

miccamaaike schreef:
Ik heb t idee dat er vooral bij de fabriek t eea misgaat. De communicatie hier kan idd ook beter, maar er wordt toch regelmatig laarzen geleverd met fouten erin. Zonde.


Ik denk dat vooral de fabriek de schuld krijgt van alles wat misloopt, beetje zondebok ;-)
Vaak denk ik dan, maken ze de fout om bvb iets in cm door te sturen en dat worden dan inches of omgekeerd? :+ Maar dat was kennelijk niet, dus ik houd het dan op slecht aanmeten of een medewerker met dyscalculie (no offense, maar niet handig als het op getallen aankomt)

Ik heb enkele jaren geleden eens laten aanmeten, best lang mogen wachten en dan kwamen er letterlijk kinderlaarsjes. Nu lachen we er nog vaak mee, maar toen was ik echt not amused. Vooral omdat ik alles al had betaald en ze dan eerst nog beweerde dat ik kilo's zou bijgekomen zijn. }:0 :Y) Echt zo standaard mails etc.
Tot ze de laarsjes zagen naast mijn benen. Ik denk dan weer, je controleert toch ook je leveringen???

Soit inmiddels ben ik blij, want als ik de laarzen van die fitsessie achteraf bekeek bij de andere ruiters op stal, dan ben ik blij dat het zo is gegaan. Vind de kwaliteit bagger, dus ik houd het toch maar bij Derby voor trainingslaarzen en Petrie voor concours. Daar nooit problemen gehad en zeker bij Petrie op 20jaar nooit een slechte service gekregen of als klant een naar gevoel overgehouden.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:58

Ze heeft het zeker weten goed opgemeten bij mij, heb het briefje nog gezien en daar stond het echt goed op. Neem aan dat ze dat dan ook goed doorgeeft, zeker bij zulke afwijkende maten. Dus vrees in dit geval toch een fabrieksfoutje.

Ga tzt wel een keer bij de NLse concurrent laten aanmeten, dat communiceert toch wat makkelijker als je dan daadwerkelijk langs de fabriek kunt gaan.

Texnex
Berichten: 157
Geregistreerd: 24-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 11:07

JenteC schreef:
[ [url=m/PELdBE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vandaag voor de tweede keer met mn nieuwe laarzen gereden.. De bovenkanten van m’n voeten zijn niet blij :') Hakken uitdrukken is echt nog pijnlijk haha, maar verder helemaal geen last van blaren oid, wat ik bij m’n nieuwe petries wel wekenlang heb gehad.
Ben benieuwd wanneer ik geen last meer heb.


Heel chique! Mooie boog!!

_enna_

Berichten: 587
Geregistreerd: 20-11-07

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 13:18

Mooie laarzen Amber! En te paard ook mooi Jente. :j Ik heb de mijne nog niet aan gehad. Eerst maar eens even inlopen in huis denk ik.

@bulck ik herken niet wat je schrijft over de kwaliteit van de laarzen. Ik heb zelf ervaring met Derby, Petrie en Lipica maar kan niet zeggen dat de kwaliteit van de eerste twee heel veel anders of beter is op het eerste oog. Het leer van Celeris lijkt sterk en de afwerking is heel mooi gedaan. Dat staat los van de problemen die er bij sommige mensen zijn met aanmeten etc. natuurlijk.

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 00:48

Kom op, petrie is wel beter toch?
Ook logisch gezien het mega prijs verschil bij maatwerk.
Maar petries gingen met gemak 10 jaar mee met meerdere paarden per dag. Derby, lipica en Celeris zie ik dat allen niet echt doen om eerlijk te zijn. Ook zelfs de Niro niet.

Königs wel... maar dat zijn echt kachelpijpen om te dragen :+

Texnex
Berichten: 157
Geregistreerd: 24-07-20

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 00:54

Ik weet niet hoe lipicas nu zijn, maar vond de kwaliteit een paar jaar geleden echt om van te janken. Je kon het ook meteen zien dat het lipicas waren, en dat is niet positief :+

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 07:45

Mijn petries zijn een jaar mee gegaan en ik onderhield ze toch echt heel netjes. Celeries gaat al veel langer mee en heeft beter maatwerk voor een normalere prijs.

BrittOllie

Berichten: 2286
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 08:59

Ik had zo’n 12 jaar lang Petrie laarzen, en bezocht bijna maandelijks de schoenmaker omdat de rits kapot was gegaan. Ook sleet de binnenkant snel. Heb vaak maar weer een nieuw model gekocht omdat het de schoenmakerkosten dan niet meer waard was...

Nu heb ik model Pablo van Celeris. Ik vind het echt topkwaliteit hoor! Het zijn hele mooie laarzen, pasten perfect en waren er binnen 8 weken. Ik heb ze nu bijna 2,5 jaar (dagelijks gebruik) en na een poetsbeurtje ogen ze als nieuw. :D
Maar moet zeggen dat ik hier ook weleens foto’s van laarzen of pasvormen langs zie komen waar ik ook zo mijn twijfels bij heb.
Afbeelding

loismooij15

Berichten: 296
Geregistreerd: 24-12-14
Woonplaats: bergschenhoek

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 09:31

zijn er hier mensen die het cici model hebben met elastiek?

ik twijfel om voor dit model te gaan vanwege de rits aan de voorkant. De polo's hebben dit ook en ben benieuwd of dit lekker zit?

Naomi_Haffie

Berichten: 6948
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 20:34

Ik heb ze afgelopen vrijdag aan laten meten .. bias in bruin met een klein randje panter .. ben nu al benieuwd!

Kimvdongenx
Berichten: 16
Geregistreerd: 07-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 23:06

loismooij15 schreef:
zijn er hier mensen die het cici model hebben met elastiek?

ik twijfel om voor dit model te gaan vanwege de rits aan de voorkant. De polo's hebben dit ook en ben benieuwd of dit lekker zit?


Ik heb deze laten aanmeten en dan met de polo gesp. Dit omdat ik nog nooit laarzen heb gehad en dus ook niet weet wat mijn benen doen met warm weer in laarzen dit gaf mij een fijn gevoel. Ik heb ze zelf nog niet binnen maar ben over de helft als het goed is ;)

Bentuh

Berichten: 3434
Geregistreerd: 27-09-03
Woonplaats: HILLEGOM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 23:28

Ik ben stiekem ook een beetje teleurgesteld in de laarzen. Mijn laarzen waren er geloof ik binnen 12 weken en passen perfect, misschien iets aan de strak kant.

Alleen bij mij wordt het leer al helemaal lelijk aan de binnenkant. Ik rij ongeveer 3 keer per week met deze laarzen en ook een tijd niet mee gereden vanwege blessure. Al met al zijn de laarzen nog geen half jaar in gebruik, en ze slijten al zo hard. De laarzen zijn al een terug gestuurd geweest om opnieuw te laten kleuren, maar nu na weer 3/4 weken in gebruik alweer kale plekken. Inmiddels reageren ze ook niet meer op mijn berichtjes. Vind dit toch wel erg zonde.

[img]
Afbeelding
[/img]

P
Afbeelding