Ervaringen met celerisrijlaarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 13:44

Lithya schreef:
Dan zou je haast denken dat die laarzen niet voor jou zijn Bulck


Dat idee had ik ook, helaas zijn ze nu met vakantie.
Hoewel, mijn naam stond op de doos en de samenstelling stemt wel volledig overeen.
Beetje zonde, omdat je toch best lang moet wachten. Hopelijk lossen ze het wel snel op.

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 15:02

bulck schreef:
Pff klojo bij mij. Te klein, te smal en niet hoog genoeg.

Wauw, dat is wel echt slecht! En nu? Ze gaan terug neem ik aan?

Ik heb gisteravond met mijn laarzen gesprongen, valt me niet tegen, kan de rits nu al vrij makkelijk dichtkrijgen, en ze zijn al een stuk soepeler.

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 19:35

Pff wat balen dat ze niet passen!

Ik heb voor de Bia gekozen. In het zwart met zwarte Iguana en zwarte lak details. En 1 diamantje! Chique neusje en chique boog.

Nu begint het wachten...

Sabszz
Berichten: 1338
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Den Ilp

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 16:27

Mijne zijn eindelijk binnen!! Morgen of overmorgen zullen ze thuis aankomen...

Sabszz
Berichten: 1338
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Den Ilp

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 16:28

Afbeelding

__Astrid
Berichten: 3206
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Aalst (thuis) & Leuven (kot) - België

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 16:41

oooh ook mooi! <3

__Astrid
Berichten: 3206
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Aalst (thuis) & Leuven (kot) - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 16:44

Eens even een vraagje, is maar gewoon een pure gok...

De Kingsley laarzen (voorheen Donadeo als ik me niet vergis), daar zag ik deze week een reportage(tje) over, en die worden naar het schijnt ook in Portugal gemaakt "door een groot familiebedrijf dat al jaren leerbewerking doet en meer dan 70 werknemers heeft". Toen ging er bij mij een belletje rinkelen...
Celeris wordt ook in Portugal gemaakt toch? Nu zal leerbewerking wel een frequent industrie in Portugal zijn gok ik, maar toch... Heb de Kingsley's vandaag in het echt gezien en ze zijn echt exact hoe ik me celeris voorstelde qua voelen en afwerkingen en zool etc... Helaas nog geen celeris in het echt gevoeld/van dichtbij gezien, maar ik vind het echt heel gelijkaardig overkomen.
Zou het kunnen dat deze gewoon van dezelfde fabriek afkomen?

De Niro is duidelijk anders en duidelijk Italiaans, dat zie en dat voel je, maar daar is dan ook de prijs naar uiteraard ;)

Sunrise

Berichten: 945
Geregistreerd: 10-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 20:48

wauw die laarzen hierboven zijn echt prachtig!! <3 <3 <3

en Astrid : ik persoonlijk heb geen idee, maar ik vind het wel een interessante vraag!

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 09:49

__Astrid schreef:
Eens even een vraagje, is maar gewoon een pure gok...

De Kingsley laarzen (voorheen Donadeo als ik me niet vergis), daar zag ik deze week een reportage(tje) over, en die worden naar het schijnt ook in Portugal gemaakt "door een groot familiebedrijf dat al jaren leerbewerking doet en meer dan 70 werknemers heeft". Toen ging er bij mij een belletje rinkelen...
Celeris wordt ook in Portugal gemaakt toch? Nu zal leerbewerking wel een frequent industrie in Portugal zijn gok ik, maar toch... Heb de Kingsley's vandaag in het echt gezien en ze zijn echt exact hoe ik me celeris voorstelde qua voelen en afwerkingen en zool etc... Helaas nog geen celeris in het echt gevoeld/van dichtbij gezien, maar ik vind het echt heel gelijkaardig overkomen.
Zou het kunnen dat deze gewoon van dezelfde fabriek afkomen?

De Niro is duidelijk anders en duidelijk Italiaans, dat zie en dat voel je, maar daar is dan ook de prijs naar uiteraard ;)


Awel ik dacht net hetzelfde :Y) :+

__Astrid
Berichten: 3206
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Aalst (thuis) & Leuven (kot) - België

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 10:34

Kijk zie... is het toch niet zo'n onlogische gedachte :+
Ik had van Kingsley verwacht dat ze meer De Niro achtig gingen zijn, maar dat waren ze dus duidelijk niet.
Ik vond ze echt exact eruitzien en voelen als wat ik me bij celeris voorstelde...
Scheelt alleen wel beetje in de prijs, aangezien kingsley veel extra :$ vraagt voor alle opties...

__Astrid
Berichten: 3206
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Aalst (thuis) & Leuven (kot) - België

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 10:35

Niemand die binnenkort bij de hoofdverdeler laarzen laat opmeten en dat eens zou kunnen vragen? :D

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 11:15

__Astrid schreef:
Kijk zie... is het toch niet zo'n onlogische gedachte :+
Ik had van Kingsley verwacht dat ze meer De Niro achtig gingen zijn, maar dat waren ze dus duidelijk niet.
Ik vond ze echt exact eruitzien en voelen als wat ik me bij celeris voorstelde...
Scheelt alleen wel beetje in de prijs, aangezien kingsley veel extra :$ vraagt voor alle opties...


Heel eerlijk, ik heb best spijt van de celeris laarzen nu. Ze zijn volledig betaald, ok niet de duurste, maar bon ik zit nu dus wel met laarzen die enkel mooi zijn (te klein, te smal en te laag }:0 :+ )
Heb ik nog nooit gehad bij Petrie en Deniro. Dus ik betaal dan liever meer, dan nu weer ergens achteraan te moeten lopen, hoewel het allicht wel correct afgehandeld zal worden.Ik vermoed dus niet dat ik eind september nieuwe laarzen zal hebben (en dat was eigenlijk de bedoeling).

Van kwaliteit kan ik nog niets zeggen, maar dat zal hopelijk meevallen

__Astrid
Berichten: 3206
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Aalst (thuis) & Leuven (kot) - België

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 12:00

Tgoh... Ik ken evenzeer mensen die het bij dure/duurdere merken hebben dat ze totaal niet passen...
Leuk is natuurlijk anders, maar bij DeNiro hoor ik bv heel veel mensen die na krap een jaar al rits kunnen gaan vervangen :\

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 12:41

__Astrid schreef:
Tgoh... Ik ken evenzeer mensen die het bij dure/duurdere merken hebben dat ze totaal niet passen...
Leuk is natuurlijk anders, maar bij DeNiro hoor ik bv heel veel mensen die na krap een jaar al rits kunnen gaan vervangen :\


ja maar dat is gebruiksschade. Moet eerlijk zeggen dat de meeste laarzen bij mij ook maar max 2 jaar meegaan. (intensief gebruik)

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 13:02

Ik heb dus totaal geen probleem met de pasvorm van mn celerislaarzen. Eerst zaten ze zoals gewoon is wel wat strak, maar na een paar keer rijden kan ik de veters alweer iets aantrekken en zitten ze fijn. Ik denk dat het bij jou dus echt ongelukkig is geweest dat ze niet passen, als hoor ik vaker dat ze heel strak zitten

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 13:11

Irkoontje schreef:
Ik heb dus totaal geen probleem met de pasvorm van mn celerislaarzen. Eerst zaten ze zoals gewoon is wel wat strak, maar na een paar keer rijden kan ik de veters alweer iets aantrekken en zitten ze fijn. Ik denk dat het bij jou dus echt ongelukkig is geweest dat ze niet passen, als hoor ik vaker dat ze heel strak zitten


Ja maar met veters komt het ook al minder nauw. Ik pas in mijn laarzen als ik mijn tenen krul, dichtdoen gaat dan niet uiteraard. :+ . En de hoogte is dus ook niet zoals verwacht. Zowel mijn petrie als deniro's, zijn, gewoon zo gemeten, al 5 cm hoger.

Bon allicht een fout in het aanmeten, maar wel heel apart

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 13:46

bulck schreef:
Irkoontje schreef:
Ik heb dus totaal geen probleem met de pasvorm van mn celerislaarzen. Eerst zaten ze zoals gewoon is wel wat strak, maar na een paar keer rijden kan ik de veters alweer iets aantrekken en zitten ze fijn. Ik denk dat het bij jou dus echt ongelukkig is geweest dat ze niet passen, als hoor ik vaker dat ze heel strak zitten


Ja maar met veters komt het ook al minder nauw. Ik pas in mijn laarzen als ik mijn tenen krul, dichtdoen gaat dan niet uiteraard. :+ . En de hoogte is dus ook niet zoals verwacht. Zowel mijn petrie als deniro's, zijn, gewoon zo gemeten, al 5 cm hoger.

Bon allicht een fout in het aanmeten, maar wel heel apart


Ja dat is wel heel bijzonder, en zou eigenlijk niet mogen kunnen

germie

Berichten: 25956
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 14:11

Gewoon teruggaan Bulck, lijkt mij een foutje.

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 14:23

germie schreef:
Gewoon teruggaan Bulck, lijkt mij een foutje.


Ja maar ze zijn nu nog ff met vakantie. Komt allicht wel goed, enkel te hopen dat ik ze voor mijn wedstrijd van september heb. (daar had ik ze voor besteld)

ievie

Berichten: 2200
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 22:56

Balen Bulck! Ik denk alleen wel dat elk merk zo zijn foutjes heeft. Heb bijv ook mensen gehoord met Derby's die ze nooit dragen omdat ze te strak zitten.

__Astrid
Berichten: 3206
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Aalst (thuis) & Leuven (kot) - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 23:04

ievie schreef:
Balen Bulck! Ik denk alleen wel dat elk merk zo zijn foutjes heeft. Heb bijv ook mensen gehoord met Derby's die ze nooit dragen omdat ze te strak zitten.

of te groot, ook al gehoord :D

x_Milou

Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 23:25

__Astrid schreef:
Eens even een vraagje, is maar gewoon een pure gok...

De Kingsley laarzen (voorheen Donadeo als ik me niet vergis), daar zag ik deze week een reportage(tje) over, en die worden naar het schijnt ook in Portugal gemaakt "door een groot familiebedrijf dat al jaren leerbewerking doet en meer dan 70 werknemers heeft". Toen ging er bij mij een belletje rinkelen...
Celeris wordt ook in Portugal gemaakt toch? Nu zal leerbewerking wel een frequent industrie in Portugal zijn gok ik, maar toch... Heb de Kingsley's vandaag in het echt gezien en ze zijn echt exact hoe ik me celeris voorstelde qua voelen en afwerkingen en zool etc... Helaas nog geen celeris in het echt gevoeld/van dichtbij gezien, maar ik vind het echt heel gelijkaardig overkomen.
Zou het kunnen dat deze gewoon van dezelfde fabriek afkomen?

De Niro is duidelijk anders en duidelijk Italiaans, dat zie en dat voel je, maar daar is dan ook de prijs naar uiteraard ;)



Mag ik hier als meelezer even op inhaken?
Naar mijn weten kwam Donadeo uit de fabriek van De Niro, maatvoering kwam exact overeen en op een verzorgingsproduct wat ik gehad heb stonden de logo's van beide merken. Ze hadden imo ook vergelijkbare modellen, het "budget model" van De Niro leek erg op dat van Donadeo.
Ik heb idd het idee dat de modellen en leersoort veranderd zijn sinds ze Kingsley heten. Als ze dit weekend op het WK staan kan ik wel even vergelijken, rijd al een jaar of 6 met De Niro dus die herken ik wel.
Kingsley heeft wel weer een Vibram zool, dat heeft Celeris niet toch? Zullen zeker wat verschillen inzitten, maar ik denk dat het prima mogelijk is dat ze uit dezelfde fabriek komen. Hun zadels worden ook gewoon bij Stübben gemaakt.

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 08:14

ievie schreef:
Balen Bulck! Ik denk alleen wel dat elk merk zo zijn foutjes heeft. Heb bijv ook mensen gehoord met Derby's die ze nooit dragen omdat ze te strak zitten.


Wss, hoewel ik heb echt nog nooit problemen gehad bij Petrie en Deniro. Dus mijn avontuur om eens te sideshoppen zal eenmalig zijn vrees ik.

Sabszz
Berichten: 1338
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Den Ilp

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 10:02

Heb je een foto van jouw laarzen bulck? Echt super zonde.. ik heb die van mij gisteren binnen gekregen en kreeg ze eerst ook met geen mogelijkheid dicht maar na een paar stukjes lopen kreeg ik de rits steeds verder omhoog. Maar ik denk dat ik de volgende keer de veters wat losser ga doen

Caresse07

Berichten: 9413
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 10:17

Ik heb ook echt de veters eerst een stuk losser gemaakt, kreeg ze ook met geen mogelijkheid dicht, maar nu gaan ze makkelijk dicht en ze lopen ook snel uit. Inmiddels al een aantal keer mee gereden en ook dat gaat goed. Wel even hakverhogers er in gedaan anders kwam ik niet op het paard := :D