Ervaring Petrie laarzen oprekken/nieuwe rits/nieuwe hak?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Celiien

Ervaring Petrie laarzen oprekken/nieuwe rits/nieuwe hak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 15:47

Oke, je bent een nederlander of niet :+

Ik heb in mijn kast al een jaar of 2 Petrie's, staan, volgens mij de oude perfect, met rits. Nu staan ze al twee jaar daar in de kast omdat bij de ene laars een hak eraf is, en bij de andere laars de rits het niet meer doet. Oh, en toen ik ze een paar weken geleden wilde aantrekken om te kijken of ze nog wel paste, kwam ik 1 cm te kort op mijn kuit _O-

Mijn vraag: Laarzen zien er nog verder super mooi uit, mooi leder, prima voor op wedstrijd straks. Maar de grote vraag: Kan ik deze laarzen zowel laten reparen als 1-2 cm laten verbreden? Of is dat qua kosten gewoon niet rendabel?
Ik ben nog niet langs de schoenmaker geweest (daar moet ik zijn neem ik aan? of echt naar een ruitersportzaak?), dus ook nog geen prijzen te horen gekregen dus als iemand ervaring ermee heeft :=

Sorry voor mijn gierige, ons bent zúúnig vraag _O-

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 15:51

Ik zou zeggen ga naar een schoenmaker in de buurt :)
Mijn springlaarzen heb ik de 1e keer weggebracht naar de ruitershop waar ik deze had gekocht. €30 per rits en beide ritsen waren kapot.
Toen ik ze terug kreeg, baalde ik best wel want vond het niet mooi gedaan. -O-
2 weken terug is de rits van mijn dressuurlaars geknapt en heb deze weggebracht naar de schoenmaker. Hier heb ik voor 1 rits €20 betaald en was ook nog mooier gedaan :)

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 15:52

Ja ik heb precies hetzelfde gehad, ben naar een goede schoenmaker gegaan en die hebben dr een nieuwe rits ingezet en nieuwe hakken ook. Super netjes gedaan! Na 2 jaar was de rits 'doorgesleten' dus remde dat 'lopertje' niet meer en gingen ze steeds open .Nou voor een paar tientjes de boel laten vervangen en ze zijn weer als nieuw. Kan 't je aanraden! :D

Celiien

Re: Ervaring Petrie laarzen oprekken/nieuwe rits/nieuwe hak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 15:54

Aah dus het is wel de moeite waard *\o/*
Paar tientjes zijn helemaal prima, maar had zoiets van als het 100,- gaat kosten in totaal, dan kan ik (bijna) net zo goed een paar andere halen die ik dan netjes houd voor de wedstrijden :+
Ik neem ze gewoon vanavond mee van stal en dan ga ik morgen of vrijdag wel langs de schoenmaker :)) !

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 16:11

TS, jij zit in Zoetermeer, toch? Dan moet je even naar de schoenmaker in winkelcentrum Meerzicht gaan. Die maakt t supermooi en voor een goeie prijs. Vriendinnetje had een nieuwe zool en hak op haar laars laten zetten voor twee tientjes geloof ik. En het ziet er uit als nieuw. :j

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 16:13

Kijk, jij bent top *\o/* Tico's is dat toch?

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 17:05

Klopt, Tico, dat was m!

M_V_1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 12:36

Ik heb geprobeerd om mijn Petries op te rekken maar dat heeft uiteindelijk niks uitgehaald. Ik had ook 1 tot 2 centimeter nodig op mijn kuit, maar omdat mijn model petrie zo enorm stug was, was dat gewoon niet haalbaar. Maar wellicht kan je schoenmaker het wel voor elkaar krijgen of iets verzinnen aangezien je er ook een rits in hebt zitten ;) Ik zou het inderdaad gewoon eens bij de schoenmaker vragen ;) Nee heb je, ja kan je krijgen :)

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 12:43

Mijn ervaring: schoenmaker is meestal goedkoper en netter/beter dan via de ruitersportzaak. Bij oprekken is het wel handig als de schoenmaker ervaring heeft met het oprekken van laarzen met een rits ;)

Ik mijn een paar Petrie's probleemloos op laten rekken: 1 a 1.5 cm. Toen ik mijn tweede paar pertrie's terugkreeg van het oprekken en ze weer aandeed trok ik zo mijn rits kapot: laarzen waren nog geen mm breder geworden. Nog een keer op laten rekken en weer hetzelfde. Conclusie: stom stuk koe...

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-16 12:45

Ik ben vrijdag naar de schoenmaker geweest. Er worden nieuwe hakken op gezet incl opbouw, nieuwe ritsen (beide maar gelijk aan allebei de kanten) en ipv oprekken wordt er een stuk elastiek ingezet, zodat ik net wat meer ruimte heb :)) dat alles voor maar 75,- :+