Mijn leren Petrie perfect rijlaarzen heb ik nu 6 jaar. Heerlijke laarzen, maar bij 2 rijbroeken gaan ze nu toch wel heel erg strak rond de bovenste helft van mijn kuit zitten wat dus niet lekker zit. Hierbij draag ik al korte sokken, zodat er ook niet een dikke lange sok bij zit.
Nu heb ik de optie om ze iets te laten oprekken, maar hier zit natuurlijk wel een risico aan. Wat als ze verrot zijn daarna? Dus ik ging het internet maar eens afzoeken naar potentiële nieuwe laarzen. Nou, dat is dus van een koude kermis thuis komen
. Waar zijn de doodnormale degelijke rijlaarzen gebleven? Op de website van Petrie zelf zijn ze dus al niet meer te vinden zonder rits. Tja, allemaal leuk dat een model met rits beter zou aansluiten, maar ik vind het ook wel een zwak punt.De andere laarzen zijn ook zeker mooi, maar voor doorgaans trainen zou ik toch graag een dichte laars willen van stevig leer. Zoals ik nu dus heb.
Heeft iemand tips bij mijn zoektocht?
Eisen:
* leer
* geen rits
* van een beter merk (vergelijkbaar als petrie minimaal)
Ik zal vast niet de enige zijn die op zoek is naar een degelijke laars
.
Prijs is er ook naar... Maar je schijnt er zo 15 jaar mee verder te kunnen.
Heb beide ritsen nu 1 keer laten vervangen in ik denk 2 jaar tijd.
. Ook nog leuk afgeprijst dus heb ze gelijk mee genomen. Oude laarzen laat ik ook nog oprekken, zodat ik mijn nieuwe toch zo lang mogelijk netjes er voor "erbij" kan houden.