Wat vragen voor verkoop pony's?!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_KiMbErLeY_

Wat vragen voor verkoop pony's?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-16 20:54

Hallo,

Ik ben gevraagd of ik iemand zijn pony's wil verkopen, hij vraagt me alleen wat ik ervoor wil hebben...

Ik hoef er niet rijk van te worden, maar vind het super leuk dat hij er wat voor wil geven, en zo'n kans laat ik natuurlijk niet schieten. Hij heeft nu geen ruiters meer, dus hij heeftt iemand nodig om dit voor hem te doen.

Wat is een redelijk bedrag om te vragen??

- Minimaal 3 x in de week rijden.
- +/- 40 km elke keer erheen rijden.
- Ik regel de verkoop en het ontvangen van de klanten.
- We weten wat we aan elkaar hebben, we kennen elkaar al 5 jaar.
- Hij wil ong. 5 pony's verkopen.

Ik zat zelf aan 10% van de verkoopprijs te denken... is dit redelijk, te veel, te weinig?

Beide weten we niet zo goed wat "normaal" is...

Iemand tips?!

_Charlot

Re: Wat vragen voor verkoop pony's?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 21:01

Reken is uit wat je kwijt bent aan brandstof in de week of maand.
(wel delen door aantal pony's die je verkoopt/rijdt, binnen dat tijdsbestek)

10% van het totaal bedrag, of 10% van de winst.

Bijvoorbeeld.
Verkoop je pony over 2 maand.
- bereken jou kosten (brandstof etc)

Verkoop je die pony voor een x bedrag, laten we zeggen €2000,-, hou je er €200,- aan over.

Als op deze manier je kosten er niet uit kunnen, zal 10% te weinig zijn

Zoals je zegt
Je hoeft er niet rijk van te worden, maar je moet er uiteindelijk ook geen geld bij gaan doen.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-16 21:14

Tja... geld erbij doen gaat toch wel gebeuren denk ik... verder ben ik natuurlijk ook vrij om mijn hobby te beoefenen waar ik dan uiteindelijk voor betaald word... daarom vind ik het ook zo lastig.

Ik zou dan 10% op het hele bedrag willen...

Bedankt voor je mening trouwens! :D

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 21:27

Ik zou op zijn minst de brandstof eruit willen. Elke week 120 km tikt flink aan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 21:28

Ik zou minimaal de kosten van de brandstof vragen + 10% van het totale verkoopbedrag. Anders is het totaal niet realistisch.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 21:35

Absoluut de brandstofvergoeding, hij heeft jou gevraagd en dan mag daar ook een vergoeding tegenover staan voor de door jou gemaakte kosten.

Verder............tja, ik zou er wel een vergoeding van willen zien voor de tijd en moeite die je erin hebt gestoken en voor het ontvangen en het begeleiden van de klanten etc. Het is bijna een baan van wat hij van jou vraagt.

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 21:43

_KiMbErLeY_ schreef:
Tja... geld erbij doen gaat toch wel gebeuren denk ik... verder ben ik natuurlijk ook vrij om mijn hobby te beoefenen waar ik dan uiteindelijk voor betaald word... daarom vind ik het ook zo lastig.

Wat heeft het voor jou voor nut om er geld bij te doen.
Dan begin je aan iets waar je naar mijn inzicht geen rendement uithaalt.

Je brandstof hoort grotendeels / dan wel helemaal vergoed te worden normaal gesproken, tenzij het een afstand is van "niks".

Het heeft grotendeels misschien wel met hobby te maken, maar dit is voor de eigenaar natuurlijk wel makkelijk.
Kost hem, als de pony genoeg oplevert, niets.

In mijn ogen werkt het niet zo en is het een klein beetje "misbruik maken van" ondanks dat je elkaar al langer kent.
maar dat is mijn mening! :o

Heb je enig idee wat de ponys moeten gaan opbrengen?

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 21:44

_KiMbErLeY_ schreef:

Wat heeft het voor jou voor nut om er geld bij te doen.
Dan begin je aan iets waar je naar mijn inzicht geen rendement uithaalt.

Je brandstof hoort grotendeels / dan wel helemaal vergoed te worden normaal gesproken, tenzij het een afstand is van "niks".

Het heeft grotendeels misschien wel met hobby te maken, maar dit is voor de eigenaar natuurlijk wel makkelijk.
Kost hem, als de pony genoeg oplevert, niets.

In mijn ogen werkt het niet zo en is het een klein beetje "misbruik maken van" ondanks dat je elkaar al langer kent.
maar dat is mijn mening! :o

Iets voor niks/hobby doen, is wat anders als er uiteindelijk geld achteraan gooien, terwijl het niet je eigen paarden/ponys zijn[/quote]
Laatst bijgewerkt door _Charlot op 23-02-16 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 21:44

Over de verkoop zou ik ook niet al te licht denken: als je een pony te koop zet kun je toch al snel 5 proefrijders verwachten voor hij verkocht wordt, en daar komen nog eens alle mensen bij die je alleen maar bellen of allemaal informatie per mail vragen. Bij 1 pony is dat al flink wat werk, maar doe je dat 5x dan is dat heel wat mail-, bel- en regelverkeer waarbij je alleen maar bezig bent met mensen mennen. Allemaal tijd en energie die je in de pony's stopt zonder dat je de pony's zelf ziet en wat dus ook helemaal niets met je paardenhobby te maken heeft, echt niet leuk.
Ik vind het heel slim van die eigenaar dat hij jou ook dat deel van het werk laat doen, laat hem maar het geld ontvangen. :D

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 21:50

xyzutu2 schreef:
Over de verkoop zou ik ook niet al te licht denken: als je een pony te koop zet kun je toch al snel 5 proefrijders verwachten voor hij verkocht wordt, en daar komen nog eens alle mensen bij die je alleen maar bellen of allemaal informatie per mail vragen. Bij 1 pony is dat al flink wat werk, maar doe je dat 5x dan is dat heel wat mail-, bel- en regelverkeer waarbij je alleen maar bezig bent met mensen mennen. Allemaal tijd en energie die je in de pony's stopt zonder dat je de pony's zelf ziet en wat dus ook helemaal niets met je paardenhobby te maken heeft, echt niet leuk.
Ik vind het heel slim van die eigenaar dat hij jou ook dat deel van het werk laat doen, laat hem maar het geld ontvangen. :D

Juist, vandaar dat ik ook zei dat het bijna een baan is........van wat hij van jou vraagt.
ik zou er wel geld van willen zien hoor............je steekt er geld en tijd in en niet slechts de 10 pct per dier bij verkoop.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-16 22:05

Bedankt voor jullie inzichten, dat zet me wel aan het denken...

Ikzelf vind het rijden van ponys en vervolgens zo leuk mogelijk verkopen het leukste om te doen en dat weet hij inderdaad :P

Heb het jaren voor hem gedaan zonder dat dat voor mij iets opleverde, dat hij er nu voor wil betalen betekent wel dat hij ze echt kwijt wil...

Het zijn allemaal ponys met goed papier, dus als de markt een beetje meewerkt kun je ze leuk verkopen! :))

Nogmaals bedankt! :)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:12

Als je altijd het andere werk al voor niets deed bij dezelfde persoon, is het een beetje vreemd om er dan geld voor te gaan vragen.

10% van het verkoopbedrag is normaal. Je hebt er dan ook belang bij om ze zo duur mogelijk te verkopen, daar profiteert hij ook van.

En het is inderdaad veel meer werk dan je kunt indenken, vanwege het enorme mailverkeer en veel energie die je er in steekt waar niks uitkomt omdt ze dan plots ergens anders gaan kopen, en veel kijkers die je ook niet meer terug ziet.
Ik bem er in elk geval zo goed als mee gestopt en doe het eigenlijk alleen nog andersom, oftewel als iemand een Lusitano (in mijn geval) zoekt, kan ik helpen er een te vinden.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:16

De ruiter die opa zijn paarden rijdt krijgt per keer dat ze rijdt een bepaald bedrag ( zit brandstofkosten bij inbegrepen ).
En als de paarden via haar hand verkocht worden krijgt ze nog eens 5% (of 10%) van de verkoopprijs per paard geloof ik.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 17:43

Iemand die ik ken verkoopt alles voor je voor de helft van de opbrengst. Maar dat is een professionel, geen hobbyist. Ikzelf zou het doen voor onkostenvergoeding +1o% van de opbrengst. Maar ik ben wel een hobbyist en doe normaal alles gratis om anderen te helpen,als ik het leuk vind.