Laat ik het zo zeggen: vooral de eerste 2,5 jaar kreeg ik een vrij steile leercurve voor mijn kiezen. Niet alleen over wat er allemaal bij komt kijken om een paard te hebben maar vooral ook over dit paard in het bijzonder. Ik heb veel fouten gemaakt en uiteindelijk is het helemaal goed gekomen en mijn paard en ik kunnen meer dan prima met elkaar overweg. We doen leuke dingen samen, we geven het aan als de één iets doet wat de ander niet oké vindt en we bieden elkaar houvast (soms letterlijk) als dat nodig is. Inmiddels heb ik er een ponietje bij wat een toonbeeld is van deugdzaamheid en braafheid, en ik ben blij met 'r maar vooral vanwege de afwisseling. Ik zou me kapot vervelen als mijn eerste paard ook zo braaf zou zijn.
Zijn er meer mensen die meteen met een karakterpaard begonnen zijn en waarbij het goed is gegaan? Of juist helemaal niet? Ben wel benieuwd naar die verhalen

). Ze was altijd gewend in een groep op pad te gaan en nu moest ze ineens alleen, wat resulteerde in stilstaan en echt geen pas meer verzetten.
Ik had op maneges wel altijd bokpony's gereden, dus echt bang ben ik nooit geweest voor een pittiger paard, maar buitenrijden had ik nog niet veel gedaan, en daar was dit paard juist ervaren in. Maar wel met turbo! Met name de terugweg was (is) dribbelen en weigeren om stil te staan. Soms zou ik weleens een rustige fjord ofzo willen, die je gewoon rustig overal mee kan nemen en parkeren, zonder dattie er een drama van maakt. Maar nee, eigenlijk toch niet
na ruim 2 jaar kennen we elkaar wel aardig, en ben ik heel blij met deze slimme, eigenzinnige merrie
...
.
. Allebei duidelijk met een heel andere reden op mijn pad gekomen.