Operatie door ariats, wat nu?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

stalxpaard

Operatie door ariats, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-16 19:47

In augustus kocht ik bij een ruitesportzaak in de buurt een paar ariats. Model barnyard side zip maatje 38.5 , ideaal voor mijn werk. Ik twijfelde tussen deze maat of een 39. De verkoopster zei dat hij goed moet aansluiten. Dus ik koos voor de 38.5. Zeer tevreden over de aankoop tot december. Een vreemde bult groeide op mn aanhechting van mn achillespees en viel me toen voor het eersr echt op. Op beide voeten.

Deze aandoening word veroorzaakt door strake schoenen. Inmiddels ben ik 1.5 week geleden geopereerd. Nu kan het terug komen als ik de schoenen weer draag. Maar ze waren mij net iets te duur om ze na 4 maanden aan de kant te gooien....

Kun je deze schoenen laten oprekken? Wat zouden jullie doen?

BigOne

Re: Operatie door ariats, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 19:52

Ook al laat je ze oprekken, ze zullen altijd op dezelfde plek gaan irriteren. Ik denk dat ze ook niet te strak zitten maar dat jouw pezen niet tegen de druk van de beweging kunnen en dus reageren. Heftig hoor, operatie. Misschien toch zoeken naar een andere schoen waarbij het drukpunt niet op de geopereerde plek zit. Of toch een maat groter??

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 19:54

Ik zou het wel weten, weg met die dingen! Probeer ze anders via marktplaats te verkopen?

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 19:58

Bij het lezen van je post herken ik het precies. Ik heb jaren geleden precies hetzelfde gehad. Eindelijk geïnvesteerd in mooie ariat schoenen (model weet ik niet meer, is zo'n 10 jaar geleden gok ik, waren een soort leren jodhpurs met zijritsje), maar al snel kreeg ik een pijnlijke harde bult boven achterop mijn rechterhiel.
Ik ben er niet voor naar de dokter gegaan, maar heb maanden op afgetrapte slofgympies met de hiel omlaag onder de voet gelopen, en daarna nog jaren periodes van opvlammingen gehad.
Nu zit er nog een bult, maar heb er vrijwel geen last meer van. De schoenen heb ik weggegeven...
Best frappant dat dit dus blijkbaar vaker gebeurd...

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 20:16

Heb ik ook gehad -O-

Ik ben er nooit mee naar de huisarts geweest, maar man, dat heeft nog lang geduurd voor ik daarvan af was. Het waren verder prima schoenen, maar ergens paste het dus niet.

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 20:30

Ik zou toch voor een maatje groter gaan, hoe duur ze ook zijn... Of je moet een operatie minder erg vinden dan het geld...

Wel vervelend dat het je overkomen is, denk je een goede keuze te maken, krijg je dit. Succes nog en volgende keer toch maar de andere maat nemen.

stalxpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-16 21:07

bedankt allemaal :)

Misschien dat ik inderdaad voor een maatje groter ga dan. Denk wel dat ik een ander model ga nemen.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 21:12

Ik heb de veterschoenen van ariat maar heb dit gelukkig niet. Vreemd dat er meer mensen zijn die het hebben blijkbaar...