Ultieme jodhpurs? + ervaringen "Tonics" jodhpurs

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jaime_

Ultieme jodhpurs? + ervaringen "Tonics" jodhpurs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-16 18:40

Omdat ze zomer er hopelijk gauw weer aankomt gaan mijn outdoorlaarzen binnenkort weer plaatsmaken voor mijn jodhpurs. Alleen mijn vorige paar is ' op'. Dus nu op zoek naar goede vervangers, alleen wil ik dit jaar wel een paar hele degelijke van goede kwaliteit.

Mijn wensen:
- Ik moet er fijn op kunnen lopen (het is zo'n 7 minuutjes lopen vanaf mijn huis tot aan stal)
- Ik wil er ook gewoon mijn stal mee kunnen uitmesten, longeren enzovoort, heb een hekel aan schoenen wisselen
- Ik wil er eventueel ook mee te paard kunnen, dus vandaar dat ik kies voor een jodhpur en niet voor een stalschoen.
- Niet te smalle pasvorm i.v.m. brede voeten.
- Liefst een beetje elegante dingen en niet van die stalen-neus-klompen

Budget is zo'n €100 tot €200,-

Mijn oog is nu gevallen op de Ariat Performer Zip (met veters) of de Tonics Stardust. Die laatste vond ik qua looks echt veel mooier maar is volgens mij vrij nieuw want ik kan nog geen ervaringen vinden? Heeft iemand hier ze toevallig? Zo ja, hoe bevallen ze?

Omdat er natuurlijk nog veel meer opties zijn die ik nu mogelijk nog over het hoofd zie, zijn suggesties zeker welkom! Dus iemand nog tips voor de ultieme jodhpur?

123Simone

Re: Ultieme jodhpurs? + ervaringen "Tonics" jodhpurs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 23:39

Zelf heb ik maar een paar simpele jodhpurs van Red Horse :+ . Kostten 40 euro. Ze zijn waterdicht, smalle pasvorm en van redelijk goede kwaliteit, voor die prijs dan :P
Een kennis van mij (met smalle voeten) heeft Felix Bühler jodhpurs. Goede ervaringen mee. Prijs was rond de 80 euro en ze gaan lang mee. Ze zien er ook elegant uit, ik zou ze zo willen hebben maar een beetje te duur voor iemand die maar 1 keer per week gaat lessen op de manege :P

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 23:45

Ik heb deze van de epplejack http://www.ej.nl/ruiter/laarzen-schoene ... olor=black.
Loop er 3 keer per week mee door de modder, en het water (Modder tot aan mijn enkels) en ik heb altijd droge voeten. Heb zelf ook geen smalle voeten en ze passen prima! En ik rijd er ook nog eens mee erg blij met die dingen!

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 23:53

Ik heb zelf erg brede voeten maar met de ariats die ik heb lijkt dat totaal niet zo. Erg fijne schoenen. De mijne was €250 geloof ik met de blauwe zool. Maar ariat heeft ook goedkopere van €150-180 en die zitten ook perfect.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 00:15

ik kan ariat erg aanraden. Ik heb geloof ik de paddock zip? iig wel een variant met rits, waren 150e. Heb ze nu bijna 2 jaar, draag ze gemiddeld 5x per week. Loop er mee in de modder, mest er mee uit, poets ze op en zien er weer als nieuw uit. Ook lopen ze erg fijn, draag ze ook als ik bv een dag moet groomen. Kortom dus aanrader :D

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-16 11:24

Thanks voor jullie reacties! Weet jij toevallig ook het type samblabla :o ?

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 16:16

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-16 17:19

Super bedankt! Bevalt die duurdere ook echt beter?

Ik heb ze beide gepast maar vond bij die onderste het leer veel steviger (waarschijnlijk ook betere kwaliteit) waardoor hij niet heel comfortabel om mijn voet zat..

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 17:21

Ik heb zelf deze, staan momenteel te koop
Heerlijke schoenen, om op de lopen en om mee te rijden. Ik doe ze om 9 uur aan en ze gaan om 19:00 uur uit als ik er aan denk, anders loop ik er thuis nog wel even op rond. In de winter blijven ze ook lekker warm en in de zomer lekker koel.
BR Jodhpurs
Laatst bijgewerkt door SummerLess op 21-02-16 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-16 17:22

Ontevreden over dat je ze verkoopt?

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 17:23

Jaime_ schreef:
Ontevreden over dat je ze verkoopt?

Oh nee totaal niet!
Maar ik moet toch een maatje kleiner.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-16 17:24

Ah oke, misschien kan je nog wat meer vertellen over je ervaringen met die jodhpur? Dan hebben anderen er ook nog wat aan..

Succes met de verkoop!

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 17:26

Heb zelf een paar jodphurs te koop die ideaal zijn voor wat je vraagt! En in je budget! Kijk maar eventjes op de bootmarkt :) Afbeelding

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 17:56

Ja de duurdere bevalt me zeer zeker beter. Ik heb best wel platvoeten en lang staan doet pijn aan mijn benen. Deze heeft een aardig hakje, de zool veert goed mee en heb er geen natte voeten in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 18:29