Hoe dit aan te pakken?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sababber

Hoe dit aan te pakken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-16 15:17

Ik had super mooie laarzen gezien, tweedehands maar ze zagen er op de foto's goed uit. Bericht gestuurd naar de verkoper met daarin duidelijk de vraag of er geen beschadigingen waren aan de laarzen.

Daarop kreeg ik eerst alleen terug dat de lak niet was beschadigd, vervolgens vraag ik nogmaals of ze verder geen schade hebben. Hierop krijg ik terug dat er alleen plekjes zijn die tegen het zadel hebben gezeten. De laarzen gekocht en laten verzenden.

Nu krijg ik de laarzen binnen, met een afgebroken gesp en twee ritsen die aan de voorkant beschadigd zijn...

Wat kan ik hier het beste mee? Ik heb nu nog geen contact gehad met de verkopende partij.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 15:19

Sababber schreef:
Ik heb nu nog geen contact gehad met de verkopende partij.

Uh, contact opnemen met de verkopende partij :?

Kalender7

Re: Hoe dit aan te pakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 15:24

Contact opnemen met de verkopende partij en je geld terug vragen?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 15:29

Overleggen met de verkopende partij? Ik denk dat je alleen weinig kans maakt, verkocht = verkocht en je moet aan je onderzoek plicht voldoen. Alleen, de verkopende partij heeft dit verzwegen, hoe het dan zit weet ik niet :P Het kan ook weer zo zijn dat de verkopende partij zegt dat het bij jou of tijdens het verzenden is gebeurd.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 15:33

Eerst eens contact opnemen met de verkopende partij voor je het hier op Bokt zet.
Je moet hen wel de kans geven om het op te lossen.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-16 15:35

Doorrijplekken op de rits gebeurd niet tijdens vervoer, ik heb de verkoper uiteraard een bericht gestuurd maar nog geen reactie ontvangen.

Advies vragen over deze situatie ging inderdaad puur over hoe of wat omdat er dus dingen verzwegen zijn in mijn ogen.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-16 16:07

Gelukkig reactie gekregen, ik snap dat mensen het snel vinden om een topic te starten. Maar ik kreeg het wel even benauwd toen ik de laarzen zag en niet gelijk reactie had van de verkoper.

Ik had gevraagd of ik ze terug kon sturen met het verhaal er bij en dat ik dan de verzendkosten wel op me zou nemen.

Eerst kreeg ik bericht dat de plekken van de rits pas gisteren werd opgemerkt door de verkoper en excuus als ik het als beschadigd aanschouwde.

Daarna nogmaals gevraagd om het geld terug te storten min het verzenden. Daar gaan ze nu mee akkoord en morgen wordt het geld over gemaakt.

Pfff ik had het echt even op m'n zenuwen.. Ik dacht dat ik flink het schip in ging. Maar gelukkig een goede oplossing uiteindelijk

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 16:51

Fijn dat er toch nog goede mensen bestaan TS :D

Suzanne07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 22:27

Gelukkig dat het zo wordt opgelost! Zo hoort het ook. Maar snap dat he in de zenuwen zat.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 22:34

Ikdenk dat je dit geval in je vakje "jammer" moet doen. Je hebt gewoon pech gehad met deze verkoper en jullie verschillende interpretaties van wat schade is.
Als ik je verkoper was hield ik me mooi muisstil, zo daar ben ik vanaf...

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 08:55

Gelukkig was deze verkoper niet zo en hebben we het samen uiteindelijk op kunnen lossen. De kans dat de verkoper en ik elkaar nog tegen Zouden komen was erg groot. Deze verkoper gaf toe dat er schade was maar dat het te laat werd gezien.. Was ook een krom verhaal. Maar goed, ik heb m'n geld terug en ben 14 euro lichter. Inmiddels prachtige laarzen aangeschaft, gloed nieuw uiteraard :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 09:21

mrie schreef:
Ikdenk dat je dit geval in je vakje "jammer" moet doen. Je hebt gewoon pech gehad met deze verkoper en jullie verschillende interpretaties van wat schade is.
Als ik je verkoper was hield ik me mooi muisstil, zo daar ben ik vanaf...
Ja, zou jij bewust iemand oplichten en je dan stil houden? :?

Fijn dat het opgelost lijkt, TS!

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 19:32

Nee Kim, maar dat soort mensen heb je....