Over viaduct met pony

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Weggebokt

Over viaduct met pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-16 20:27

Of is dat nou een hele rare gedachte?

Hier in de beurt zijn niet veel mooie bossen, er is 1 bos die wel erg mooi is maar dan moet ik over het treinspoor of over het viaduct.
Over treinspoor durf ik gewoon echt niet, veelste bang dat Gijs vast komt met zijn hoefjes (shetlander).
Maar over het viaduct? Kan dat of is dat nog gevaarlijk? Het viaduct loopt alleen over het treinspoor dus niet over een snelweg. Tussen de spitsuren door is het op het viaduct vrij rustig.
Zal het kunnen of moet ik het niet wagen en met het enige bos dat hier is doen?

Hoor het graag!
Laatst bijgewerkt door Weggebokt op 17-02-16 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

HorseTopShop

Re: Over viaduct met pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 20:28

Zo vreemd is dat niet. Wij rijden dagelijks over verschillende viaducten heen.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 20:28

Ik ga met paard zowel over viaducten als over het spoor. Met allebei nooit problemen gehad, lekker gaan dus!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 20:29

Ik heb het vaak genoeg gedaan, maar wel alleen met paard dat echt bomproef was. Dat was een viaduct dat over treinspoor én snelweg ging, gewoon in het midden gebleven en rustig doorstappen.

Hoe breed is het viaduct waar je overheen wil? Die bij ons is 2 auto's breed, dus je kan vrij makkelijk in het midden blijven zonder dicht bij de reling te komen :)

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-16 20:34

Tja hoe breed.. 2 autowegen en fietspaden. Dit is bovenop het viaduct.
Afbeelding

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 20:40

Ik denk dat het wel kan hoor! Anders kan je er altijd naast gaan lopen toch?

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-16 20:41

Het is een shetlander dus loop er altijd naast :D

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 20:41

Kan prima toch? Ons viaduct heeft geen apart fietspad, is gewoon 1 breed pad asfalt :+

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 20:44

Er kan weinig gebeuren als je hem stevig vasthoud en op het fietspad loopt volgens mij :) Hier is nog nooit wat gebeurd!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 20:46

Ik zou, als de weg rustig is, liever op de weg lopen. Het hekje naast het fietspad is wel erg laag. Één keer opzij springen of wegglijden en je floept er met of zonder paard overheen.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-16 20:48

Kaus schreef:
Ik zou, als de weg rustig is, liever op de weg lopen. Het hekje naast het fietspad is wel erg laag. Één keer opzij springen of wegglijden en je floept er met of zonder paard overheen.

Dat was ook mijn gedachte, ik wou zelf sowieso aan de kant van het hek lopen en Gijs aan de andere kant.
Normaal schrikt Gijs nooit, maar je weet maar nooit

Kar_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 20:49

Lijkt prima te kunnen, zou de eerste keer wel proberen te vermijden dat er precies een trein onderdoor raast..

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-16 20:51

Trein gaat gelukkig daar niet zo hard, 200 m daarna is het station. Maar ik ga het inderdaad proberen te vermijden :D

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 20:52

Ik heb de eerste keer ernaast gelopen (viaduct over snelweg en spoorlijn, net 2 auto's breed) en daarna ben ik er in draf over heen gegaan. Hoe meer voorwaarts des te beter, dan hebben ze minder tijd om iets te zien of te gaan schrikken. Na 2 keer in draf ging ze al aan de lange teugel in stap er overheen, terwijl ze zoiets nog nooit had gedaan en ze ook niet echt super nuchter is.... Kan dus makkelijk, veel plezier met je wandelingen!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 20:53

Treinspoor met gewone overweg durf je niet?

Dat doen wij hier nl dagelijks. Stal ligt 500 m van het bos, maar wel met een spoorlijn ertussen.

We gaan gewoon bij de overweg eroverheen, dat geeft hier op stal met kleine pony's en grote paarden en alles ertussenin geen enkel probleem.

Viaducten kom ik hier zelden tegen, maar heb ik vroeger vaak gereden.
Niet te dicht langs de reling rijden en bedacht zijn op reacties als er verkeer onderdoor komt.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 20:54

wij gaan hier met de paarden geregeld over het viaduct, ook een stuk smallere viaducten. Niks aan de hand. De eerste (paar) keer doen we meestal wel achter een ervaren paard aan, mocht je die optie hebben :)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 20:55

Vaak zat gedaan hoor. Ja. Het kan. Wees verstandig en oefen dit een paar keer met een paard/pony voorop die dit viaduct al gewend is. Dan leert jouw pony ook dat het niet eng is. :)

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-16 20:56

Marije_jiplover schreef:
Treinspoor met gewone overweg durf je niet?

Dat doen wij hier nl dagelijks. Stal ligt 500 m van het bos, maar wel met een spoorlijn ertussen.

We gaan gewoon bij de overweg eroverheen, dat geeft hier op stal met kleine pony's en grote paarden en alles ertussenin geen enkel probleem.

Viaducten kom ik hier zelden tegen, maar heb ik vroeger vaak gereden.
Niet te dicht langs de reling rijden en bedacht zijn op reacties als er verkeer onderdoor komt.

Nee durf ik niet en ga ik ook niet doen :D Stiefpa is 1 keer vast gekomen met de pony sindsdien denk ik er niet eens meer aan om te doen.

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 21:01

Ik rijd met mijn paard ook echt niet over een treinspoor heen, dat lijkt me maar eng, zal meer tussen de oren zitten denk ik maar oke.
Over een viaduckt ga ik wel. Mijn paard is wel oplettend maar toont nooit een schrikreactie oid. Wel sta ik er denk ik direct naast bij de eerste schijnbeweging naast denk ik haha

Hammeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 21:36

Ik zie niet in waarom dit niet zou gaan, wij gingen destijds met onze paarden wel over kleinere bruggetjes :D
Afbeelding
En ik heb met mijn paard ook wel eens over een smallere brug over de snelweg gereden (dat is wel een heel rustig wegje waar voor de rest amper auto's komen, maar dat gaf ook geen problemen.

Afbeelding

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 23:22

Lijkt mij prima. Misschien de eerste keer met een stabiel paard erbij, waar jouw pony steun aan heeft als hij het toch een beetje eng vindt.
Om naar een ander gebied te gaan moet ik ook, over de snelweg dmv een viaduct. Voor het viaduct zit een wildrooster, waar auto's met 80 km/u overheen mogen. De trein, spoorwegovergang en viaduct over het spoor heb ik ook al een keer gedaan. Allemaal geen probleem zolang je paard verkeersmak is en eventueel kan steunen op een ander paard.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-16 12:17

Gijs is hartstikke verkeersmak gelukkig, heb helaas niet de mogelijkheid om iemand anders mee te laten gaan..

Liliann

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 12:18

Ik vond het zelf erg spannend, heb heel erg hoogtevrees! :o De eerste paar keren ben ik afgestapt en daarna een keer samen met iemand anders! Nu ga ik ook gerust alleen, laat mijn paard niet naar beneden kijken! :) En toeterende vrachtwagenchauffeurs niet grappig dus wees hierop alert!

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-16 13:31

Liliann schreef:
Ik vond het zelf erg spannend, heb heel erg hoogtevrees! :o De eerste paar keren ben ik afgestapt en daarna een keer samen met iemand anders! Nu ga ik ook gerust alleen, laat mijn paard niet naar beneden kijken! :) En toeterende vrachtwagenchauffeurs niet grappig dus wees hierop alert!

Onder dit viaduct gaat een trein en ik loop er sowieso naast want het is een Shetlander.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 13:38

Ik reed met die van mij ook erg veel over viaducten. Zowel drukke als rustige. Is prima te doen. Ze vond in het begin de viaducte over snelwegen eng, maar na een paar keer oefenen keek ze er niet meer van op of om.

Ook over treinviaducten trouwens. Reed vaak langs het spoor met haar, dus ze was treinen gewend.