'nieuwe' rijlaars rits boven kant open

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kusvoorjou

'nieuwe' rijlaars rits boven kant open

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-16 15:01

Hallo

Sinds ongeveer 3 maand heb ik de rijlaarzen, Petrie melbourne.
Nu sinds 2 keer rijden gaat de rits van de linker laars vanaf de boven kant een stuk open. (Foto onderaan)

Wat is slim om nu te doen? Eerst divoza even bellen/langs gaan? Of petrie benaderen? Ik wil mijn laarzen liever niet te lange tijd kwijt aangezien ik 4 keer in de week rij, en geen vervangers heb.

Ik spray de rits regelmatig in met de zipp spray van petrie, en onderhoud mijn laarzen netjes met de onderhoudskosten artikelen van petrie.

Afbeelding
Deze foto is gemaakt ongeveer na een kwartiertje rijden. De rechter klaar blijft keurig dicht zitten.

wessjuhh

Re: 'nieuwe' rijlaars rits boven kant open

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 15:02

Ik zou eerst Divoza even bellen om te informeren. Je heb de laarzen immers bij hun gekocht.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 15:04

Ik denk dat de loper even aangeknepen moet worden. Maar gezien je recente aankoop, zou ik er eventjes mee teruggaan om dat daar te laten verhelpen.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-16 15:06

Janine1990 schreef:
Ik denk dat de loper even aangeknepen moet worden. Maar gezien je recente aankoop, zou ik er eventjes mee teruggaan om dat daar te laten verhelpen.

Mijn vriend zei ook al, ach ik knijp het wel even aan. Maar omdat ik de laars nog niet zo lang heb ben ik bang dat mijn garantie daar door gaat vervallen.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 15:08

Inderdaad even Divoza bellen. Ga er vanuit dat ze in eerste instantie zeggen dat een rits slijtagegevoelig is en geen garantie heeft. Dan heel duidelijk aangeven hoe kort je ze nog maar hebt.
Dan kan je waarschijnlijk wel langs komen om ze op te laten sturen. Vrees alleen wel dat je ze dan een paar weken kwijt bent.

Maar misschien komt doordat die zippspray de rits erg soepel maakt en deze door de zwaartekracht open zakt?

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 15:13

Bij me gebeurde dat steeds toen mijn laarzen te krap begonnen te zitten maar neem aan dat ze goed gemeten hebben bij jou aangezien ze nieuw zijn
Zou even langsgaan idd

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-16 15:18

Maar dan had de andere rijlaars ook open moeten gaan toch, als het door de zippspray komt. Ik ga vanmiddag even bellen. En te straks zitten ze inderdaad niet, ze zijn daar in de winkel aangemeten en ik kan ze makkelijk aan/uit doen zonder problemen.