Moderators: NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola, Essie73, Coby, Firelight, balance, Dyonne
(schoenen waarover ik het heb) Op http://www.werkschoenen-info.nl/stalen-neuzen-composiet-neuzen-veiligheidsschoenen/ kun je het antwoord op deze vraag vinden.Citaat:Ik weet het niet zeker, maar ik dacht ook gelezen te hebben dat je beter kunststof kan nemen ipv. stalen neuzen?
. Deze hebben bijv. ook een stalen neus:
of Dr. Martens:
Sushilla88 schreef:Ja, ik heb ook gewone rijlaarzen. Maar ik rijd ook graag buiten, en dan vind ik mijn leren rijlaarzen niet zo comfortabel (en ik schroom niet om door de modder te galopperen, dus ze worden ook nog eens heel vies).
OneAndOnlyx, ik heb altijd een ander model gehad van Mountain Horse. Een gewone hoge schoen met veter, maar zonder stalen neus. Hoe stevig zitten de schoenen die jij hebt rond de enkel? Ik werk in de paarden en loop heel veel op een dag. De schoenen moeten dus echt stevig vast zitten.
Overigens loop ik met deze blubbber ook op rubber laarzen.
Edit: Mijn voorkeur gaat dus eigenlijk uit naar een model met veters, en niet het jodphur model met elastiek aan de zijkanten.
mrie schreef:Klompjes van de boerenbond voldoen prima. Minder elegant maar daar geef ik niet om.
En je beesten leren dat ze niet op je voeten mogen staan, dat helpt ook.
OneAndOnlyx schreef:Ze zijn heel stevig! Heb ze al een half jaartje en krijg ze echt niet uit zonder behulp van mijn laarzenknecht. Ik loop er dagelijks ook heeeel veel mee en in de weekenden ga ik er zelf mee boodschappen doen enz. Ze zitten zo lekker dat ik ze meestal niet eens uit wíl doen haha.
Sushilla88 schreef:Ja, ik heb ook gewone rijlaarzen. Maar ik rijd ook graag buiten, en dan vind ik mijn leren rijlaarzen niet zo comfortabel (en ik schroom niet om door de modder te galopperen, dus ze worden ook nog eens heel vies).
OneAndOnlyx, ik heb altijd een ander model gehad van Mountain Horse. Een gewone hoge schoen met veter, maar zonder stalen neus. Hoe stevig zitten de schoenen die jij hebt rond de enkel? Ik werk in de paarden en loop heel veel op een dag. De schoenen moeten dus echt stevig vast zitten.
Overigens loop ik met deze blubbber ook op rubber laarzen.
Edit: Mijn voorkeur gaat dus eigenlijk uit naar een model met veters, en niet het jodphur model met elastiek aan de zijkanten.
melissapupa schreef:Ik heb soortgelijke schoenen(gebruik ze alleen in de zomer omdat ik heel snel kouder voeten krijg), 18 euro bij cranenbroek.