Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
dieseltje09 schreef:Wat is fout gegaan? Je hebt hem beloont voor zn foute gedrag! Hij is druk, vervolgens gaat het "fout" en je zet hem op stal met een portie voer (beloning)
Dat is het probleem alleen maar versterken en de kans dat hij de volgende keer nog heftiger gaat stuiteren is heel groot!
troi schreef:Zo te horen ben je behoorlijk lief nog tegen je pony. Ik zou hem achterwaarts zetten als hij dramt. En drammen doen ze bij mij als hun hoofd bij of voor mij schouder komt. Hij moet achter me aan lopen. Gaat hij voorbij? Dan direct stoppen en 5 passen achterwaarts. Dan nogmaals proberen net zo lang tot hij kalm achter me aan loopt. Dat kan betekenen, zeker in het begin, dat je heel lang bezig bent met een klein stukje lopen omdat je steeds opnieuw achterwaarts gaat. Maar dat is niet erg en moet je zien als belangrijke training! Als je dit consequent blijft doen zal er vlug vooruitgang komen maar als je niet consequent ben blijft hij donderen en leert hij er niks van.
Yenni schreef:troi schreef:Zo te horen ben je behoorlijk lief nog tegen je pony. Ik zou hem achterwaarts zetten als hij dramt. En drammen doen ze bij mij als hun hoofd bij of voor mij schouder komt. Hij moet achter me aan lopen. Gaat hij voorbij? Dan direct stoppen en 5 passen achterwaarts. Dan nogmaals proberen net zo lang tot hij kalm achter me aan loopt. Dat kan betekenen, zeker in het begin, dat je heel lang bezig bent met een klein stukje lopen omdat je steeds opnieuw achterwaarts gaat. Maar dat is niet erg en moet je zien als belangrijke training! Als je dit consequent blijft doen zal er vlug vooruitgang komen maar als je niet consequent ben blijft hij donderen en leert hij er niks van.
Dankjewel! Ik ben altijd heel bang om hem op zn nummer te zetten. Ik merk dat nu ook bij het rijden. Ik ben gewoon niet de leider. Een kennis van mijn ouders geeft grondwerklessen en ik ga vragen of ik daar een les van mag.