Hoeveel kost een trailer kwa onderhoudt?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

Hoeveel kost een trailer kwa onderhoudt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 07:56

De titel zegt het al. Ik probeer uit te vogelen hoeveel een trailer ongeveer kost per jaar. Maar ik kom er niet uit.

In Utrecht omgeving is een trailer huren niet gemakkelijk omdat er in m'n buurt geen plekken zijn waar ik er 1 kan huren.

Nu wil ik uit vogelen hoeveel een trailer per jaar kost. (Ik heb het niet over de aanschaf)

Het gaat dan om een 1,5 paards trailer

Daihyo

Re: Hoeveel kost een trailer kwa onderhoudt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 07:58

Ligt er helemaal aan in wat voor staat je trailer is.
Wij hebben een goed onderhouden trailer en zijn momenteel tussen de 100 en 200 euro per jaar kwijt, incl keuring.
Maar volgend jaar moeten er bijvoorbeeld 4 nieuwe banden onder en dan gaat het wel wat meer kosten. Zo ook met ander groter onderhoud.

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 08:07

Bij ons kost de jaarlijkse keuring zo'n 125 euro. Dit jaar hadden wij redelijk wat onderhoud en zijn we rond de 400 euro kwijt

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 08:13

1x per jaar, 'check-up' voor €100 bij trailerdealer. Soms moeten er dan wat dingetjes vervangen worden. Maar over het algemeen, als je trailer altijd goed uitveegd, en mocht het nattig vies zijn sopje met groene zeep, eerste jaren geen grote dingen!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 08:38

Ik doe er niets aan, ook geen keuring, is wel een nieuwere.
Hou er rekening mee dat je 1x in de 6-8 jaar de banden verwisselen omdat ze te veel verouderen.
Verder nog nooit kosten aan gehad.
Moet je hem stallen bij een manege dan ben je al gauw 10-25 euro/mnd kwijt

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 13:37

Als ik hem stal op de pensioenstalling ben ik 10 euro kwijt per maand. En anders kan de trailer bij m'n pa op zijn bedrijf te komen staan.

Ik moet ook m'n vriend nog zo ver krijgen. Maar dan heb ik in ieder geval een idee.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 13:58

Grote beurt + APK (niet verplicht, maar ik vind het prettig) is 99 euro p/j bij mijn dealer. Verder nog geen kosten gehad (behalve aanschaf 3 jaar geleden)

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 14:32

Afhankelijk van of je een nieuwe of een 2ehandse koopt en of de trailer binnen/buiten staat en hoeveel je hem gebruikt. Bij een 2ehandse kunnen de kosten flink oplopen, wij kochten ooit een op het oog keurige trailer maar bij een beurt bleken beide assen verrot (dat kostte ons 1200,-)
Nu hebben we een nieuwe trailer, volgens mij hebben we hem nu bijna 2 jaar en is er al een keer een nieuwe aankoppeling (noem je dat zo?) opgekomen en een nieuw neuswiel. (gebruik zo'n 500km per week).

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 20:32

Als je je trailer ook wilt verzekeren kost het je per maand ongeveer 8,- afhankelijk van nieuwwaarde.
Elk jaar onderhoudsbeurt 100,- mits er geen gekke dingen zijn. Nieuwe rubbers en lampjes etc zijn niet zo duur. Stalling kan geld kosten.
Banden elke zoveel jaar zo'n 300,-.

Soepkommetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 14:20

Ik heb mijn eigen stek waar de trailer staat dus die kosten heb ik niet. De trailer heb ik nog niet zo heel lang en is bij aankoop gekeurd. Tot nu toe heb ik dus alleen de aanschafkosten betaald. Volgend jaar moeten er wel nieuwe banden onder.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 14:39

Bij de trailerman na laten kijken kost ons 50€.
En dat doen we voor onze gemoedsrust elk jaar.

Wij hebben hem nieuw gekocht omdat een nette occasion niet veel goedkoper is dan nieuw.
Maar je nooit echt weet wat ermee is gebeurt.

Na 7 jaar nieuwe bandjes gekregen.
Omdat hij op pension altijd buiten stond en toen wekelijks gebruikt werd. (en schade aan het hout heeft gekregen door een ander) zijn bij de 10 jaar oud wanden en vloer vervangen.
Dit heeft 1250 gekost.

Ik heb nooit hoeven betalen op pension.

Nu staat hij thuis binnen in de kap schuur.
En is nog steeds als nieuw en geen kosten meer gehad.
Ondertussen 20 jaar oud.

cheyenne93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 13:50

Ik heb eigenlijk maar weinig kosten aan onderhoud. Denk zo'n 50 per jaar aan kleine dingetjes

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 23:21

wat heb je dan elk jaar aan kleine dingetjes nodig? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 23:35

80 euro per 2 jaar voor goed afstellen en gangbaar maken van de remmen en de wielagers na lopen.
Het smeren van neus wiel en sluiting hou ik zelf bij. En trailer zelf is van aluminium met kunststof bodem wat ook weer veel scheelt in onderhoud.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 23:37

plutolover schreef:
De titel zegt het al. Ik probeer uit te vogelen hoeveel een trailer ongeveer kost per jaar. Maar ik kom er niet uit.

In Utrecht omgeving is een trailer huren niet gemakkelijk omdat er in m'n buurt geen plekken zijn waar ik er 1 kan huren.

Nu wil ik uit vogelen hoeveel een trailer per jaar kost. (Ik heb het niet over de aanschaf)

Ko van de Berg is vlakbij Maarssen, daar kan je trailers huren.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-16 06:39

R12312 schreef:
plutolover schreef:

Ko van de Berg is vlakbij Maarssen, daar kan je trailers huren.

Klopt maar moet je E rijbewijs voor hebben.