Vechten of spelen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joydusty

Vechten of spelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 12:59

Hallo allemaal,

Wij hebben thuis twee mini hengsten. Ze speelden/vechten? altijd al met elkaar, maar de laatste tijd wordt het steeds erger. Ze bijten voornamelijk in elkaars benen. Nu vragen wij ons steeds vaker af is dit nu echt spelen of toch vechten, en is het dan beter om ze te laten castreren?

Ze zijn wel erg gehecht aan elkaar als de ene uit de wei wordt gehaald raakt de ander in paniek. Eén pony was ook een dag weg gelopen en de ander heeft de hele dag niet gegeten. Het lijkt mij dus wel dat ze vrienden zijn?

Ik kan geen wondjes ontdekken wel veel kale plekken. Iemand hier een advies voor?

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:04

Bijten in elkaars benen is gewoon spelen. Mijn paard speelt ook ontzettend veel met zijn weidegenoot en zit ook voortdurend onder de kale plekjes. Ook op zijn hals en ze bijten elkaar ook op/in de mond en lippen, stelletje gekken :+ :+ . Zolang ze elkaar niet ernstig verwonden zou ik mezelf er niet druk om maken.

LoveBodin

Re: Vechten of spelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:05

Klinkt gewoon als spelen!

Geef je wel een tip: Probeer ze eraan te laten wennen dat ze niet altijd samen zijn. Is een stuk makkelijker voor later :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:08

De shethengsten hier zijn af en toe ook erg ruw en dan vraag je het jezelf weleens af maar zolang ze niet echt gewond raken niet druk om maken. Hoort erbij. Blijven mannen hé.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:40

Dit is gewoon spelen. Niks mis mee.
Probeer ze wel af en toe scheiden, anders gaat het straks niet goed.

joydusty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 17:10

Okee dankjewel!

Kimmie1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 21:57

Klinkt inderdaad als spelen.
Zolang ze geen echte wonden hebben daarvan is er geen enkel probleem. En met ruinen is dat even goed :)
Als ze kale plekken hebben kan je er niet veel aan doen. Zolang het niet open is. Daar groeit terug haar op.
Ik ken ook zo'n paarden en die hebben soms echt wondjes daarvan. Maar ze kunnen elkaar helemaal niet missen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 22:02

Dat is spelen. Als het vechten is dan hoef je de vraag hier namelijk niet meer te stellen. ;)

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 22:37

Het is een spel dominantie spel. Ze bijten in elkaars benen heeft als doel de ander op de knieen te krijgen. De pony die dat voor elkaar krijgt wint.