Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Ijumping schreef:Ik heb een dichte piste maar zo staan er een paar grassprietjes waar hij dan mee aandacht voor heeft maar vandaag weer zo gulzig voor zijn eten train wel met hem maar dat is zo ontmoedigend duwde ik hem even weg toen ik het eten in zijn bak deed omdat hij mij weer probeerde weg te duwen en hij probeerde gewoon te bijten geen tik gegeven !! Maar gewoon even kordaad teruggeduwd en nog even langer op zijn eten laten wachten halve minuut ofzo maar hoe kan je het beste leren voedsel te weigeren ? Hij is bijna 2 en al groot dus ik moet hem nu manieren leren volgend jaar is dat al moeikijker en ik weet het is een jong paard en je moet geduld hebben maar elke keer als ik een stap vooruit ben gaan we er weer 2 achteruit
Ijumping schreef:friesiszwart schreef:hij is ruin en staat samen met 3 volwassen paarden ( 9 , 7 en 7)Ik zou hem in een groep ruinen plaatsen van verschillende leeftijden zodat hij meer maatjes heeft om te spelen.