Advies 1,5 paards aluminium trailer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jodysnoek8

Advies 1,5 paards aluminium trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-16 20:59

ik ben opzoek naar een aluminium 1,5 paards trailer en het liefst met zadelkamer.
ik ben pas naar de ifor williams wezen kijken en de Cheval liberte.
ik vond de ifor williams een hele goeie sterke trailer alleen is de zadelkamer echt heel onhandig dus daar zou ik dan niet voor kiezen en ik vond de trailer best wel zwaar.
ik vind de Cheval liberte een mooie trailer en er zit een mooie zadelkamer in alleen viel mij op dat de afwerking niet heel sterk is of lijkt dit maar zo ?
ik zou graag wat horen van mensen die ervaring hebben met deze trailers en of jullie het aanraden
anderen merken mogen ook genoemd worden maar ik heb wel een beperkt budget.
de 1,5 paards humbaur alu leek mij ook wel wat hier heb ik me verder nog niet echt in verdiept dus als er mensen zijn die er meer over kunnen vertellen graag !!

ik hoor graag iets van jullie :)

koene

Re: Advies 1,5 paards aluminium trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 21:20

Ik heb sinds 2 maanden een Ifor Williams HB403 trailer, en ben er echt super tevreden over. Lekker degelijk en goed afgewerkt. De zadelkamer is wel wat klein, maar ik leg mn spullen gewoon in de kofferbak.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 21:22

Ik heb een Humbaur en een stalgenootje de Cheval Liberte.

De Humbaur is degelijker, maar is kaal qua afwerking, zadelkamer is erg smal en past allemaal net.
Cheval is een erg complete trailer voor een mooi budget, zadelkamer is ruimer en handiger met de draaibare zadelsteun.

Qua budget zou ik voor de CL gaan, je hebt dan een hele complete trailer voor minder dan de kale Humbaur.

Qua levensduur kan ik weinig zeggen over de CL, mijn Humbaur is 6 jaar en nog als nieuw. Vriendin heeft een even oude CL in polyester die ook nog tip top in orde is.

jodysnoek8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-16 21:41

koene schreef:
Ik heb sinds 2 maanden een Ifor Williams HB403 trailer, en ben er echt super tevreden over. Lekker degelijk en goed afgewerkt. De zadelkamer is wel wat klein, maar ik leg mn spullen gewoon in de kofferbak.

Bedankt voor je reactie.
Heeft u zo,n zadel kamer die je in de trailer hangt ? Want dat lijkt mij namelijk heel onhandig verder lijkt het me inderdaad en prima trailer en de voor uitloop is ook ideaal, alleen is de trailer best wel zwaar vergelijken mer andere.

jodysnoek8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-16 21:46

ingvdh schreef:
Ik heb een Humbaur en een stalgenootje de Cheval Liberte.

De Humbaur is degelijker, maar is kaal qua afwerking, zadelkamer is erg smal en past allemaal net.
Cheval is een erg complete trailer voor een mooi budget, zadelkamer is ruimer en handiger met de draaibare zadelsteun.

Qua budget zou ik voor de CL gaan, je hebt dan een hele complete trailer voor minder dan de kale Humbaur.

Qua levensduur kan ik weinig zeggen over de CL, mijn Humbaur is 6 jaar en nog als nieuw. Vriendin heeft een even oude CL in polyester die ook nog tip top in orde is.

Bedankt voor uw reactie.
Zou ik mogen vragen wat u ongeveer betaald heeft voor uw humbaur met zadelkamer ?
Vind uw stal genootje de afwerking van cheval liberte ook fijn ? Ik heb wel is gehoord dat de stang erg licht zijn en de kettinkjes veel geluid maken en de wand van de zadelkamer erg dun is dat een paard daar door heen kan trappen als die bijvoorbeeld schaapt ? zelf vond ik het wel mee vallen toen ik de trailer bekenen had.

koene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 22:34

jodysnoek8 schreef:
koene schreef:

Bedankt voor je reactie.
Heeft u zo,n zadel kamer die je in de trailer hangt ? Want dat lijkt mij namelijk heel onhandig verder lijkt het me inderdaad en prima trailer en de voor uitloop is ook ideaal, alleen is de trailer best wel zwaar vergelijken mer andere.

Ze zijn er inderdaad die aan de verzorgingsdeur gehangen kan worden maar ook die los voor in de trailer staat. De losse zadelkamer past niet in de hb403, en die aan het deurtje vond ik erg klein.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 22:37

Ik heb destijds ruim €6000 betaald, ik kocht er tegelijk met iemand anders een, dus we hebben nog wat van de prijs afgekregen. Later heb ik trapbescherming ingezet, met alu wanden wel nodig, een trap en er zit een deukje. Bij de CL is dit standaard.

Het enige nadeel van de stangen in de CL vind ik dat ze breder zijn dan de trailerdoorgang vanwege een rand. Kettingen kan je vervangen door koord en je hoort niets meer.

De wand van de zadelkamer bij CL is even dik als die van Humbaur.

Stalgenootje is erg tevreden, haar man is nu ook dealer van de trailers, dat had hij niet gedaan als hij niet achter het product stond.

Ik help haar altijd met wedstrijden en dus ook met laden, ik kan dus goed vergelijken.

jodysnoek8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 21:34

zijn er nog meer mensen met ervaringen
ik hoor het graag van jullie !!

:)

branki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 19:09

Ik heb sinds kort een Atec, 1,5 paards met zadelkamer en hij bevalt me erg goed.
Ik had geluk dat ik een 2e hands van 1 jaar oud kon kopen. Dat scheelde flink met de nieuwprijs.

Dannon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 19:13

XXTrail hier, bevalt ook prima ;)