darkadia schreef:Sporen kunnen prima met chaps, al gaan ze vaak iets makkelijker veschuiven. Wat betreft ze verdienen... ik vind dat altijd zo'n rare uitspraak. Het is niet zo dat je als je je benen netjes stil kunt houden maar met sporen moet gaan rijden. Sporen zijn ter verfijning van de hulpen, niets meer en niets minder. Welk niveau rijdt je met je paardje? Welk soort sporen hangt ook af van je paardje en van je eigen handigheid. Kort knopspoortje is de meest simpele. Een rechte is al wat scherper.
Ik heb helaas geen eigen paard waar ik wedstrijden mee rijdt, maar ik lease eraan op de manege. Typisch manegepaard, afgestompt omdat al die kinderen maar blijven drijven. Ook valt ze snel door je been heen. Het is al wel minder geworden sinds ik haar lease, mijn instructeur en ik proberen ervoor te zorgen dat ze wat beter aan je been is en het lukt aardig. Wat betreft niveau, geen idee. Ik rijd noit proefjes, omdat 'mijn' pony daar nog niet aan toe was. Ga ik binnenkort misschien wel mee beginnen, de laatste tijd gaat het wel lekker. Ik rijd in de half-gevorderde les zeg maar, als dat bestaat.
Het meest simpele spoortje dat er bestaat lijkt mij wel handig, aangezien ik er totaal geen ervaring mee heb.
Dankjewel!