Dit keer geen kwestie over mijn eigen paard, maar over het paard hier in de kost. Wij hebben hier een paddock met weiland en inloopstal, waar wij 3 eigen paarden hebben staan en een paard in de kost. Het paard wat we hier in de kost hebben staan staat hier al een jaar en we ondervonden eigenlijk geen problemen. Tot een tijdje geleden, ze begon aan de houtenwand te bijten van de randen van de stal. Ik heb haar hier op betrapt en toen heb ik samen met mijn moeder een draadje gespannen en daar staat ook stroom op. Sindsdien lijkt ze gestopt.
Nu heeft ze weer wat nieuws ontdekt een tijdje geleden. In het weiland gaten graven.(we gebruiken dit als bak) Mijn moeder zegt dat er omdat het vroeger bollenland was(nu staat er gewoon gras met zandbodem), er staan nu plantjes in die familie zijn van de ui en die vind ze waarschijnlijk heel lekker. Het zijn de plantjes triteleia, en ze eet voornamelijk de worteltjes en de bolletjes want die ruiken heel sterk naar ui(mijn moeder liep met me mee en trok zo'n worteltje eruit en het stonk echt heel erg).
Ik vraag me af waarom ze dit doet. Ze krijgen onbeperkt hooi en over de rest heb ik geen zeggenschap. Ik heb al eens erover gepraat met mijn stalgenoot en ik zou wel een keer willen weten wat het kan zijn. Overal in het land staan best wel diepe gaten. We gooien ze dicht met mest maar ze graaft gewoon door. Ik heb het idee dat ze mijn paard ook een beetje heeft aangestoken maar dat het voor hem op een gegeven moment saai word en dat zij dan gewoon doorgraaft.
Waarom doet ze dit? En hoe kun je dit voorkomen? Ik ben echt radeloos. Ze graaft de hele hoefslag zwaar en ik kan niet longeren zonder dat mijn paard een aantal keer over de gaten struikelt. Het is verrekte vervelend.

(het gat wat ze vandaag heeft gegraven, hierna heb ik er mest in gegooid)