Geheel verzorgde trektocht?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hippe_Hannes

Geheel verzorgde trektocht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 19:32

Dit jaar wil ik weer eens op vakantie, en ik droom al tijden van een trektocht met mijn paard. Het probleem is, ik vind mezelf zwaar genoeg voor mijn paard, ik wil het hem niet aandoen om er extra kilo's bagage bij te dragen.

Ik was al aan het googlen op een geheel verzorgde trektocht, maar het enige wat ik vond was de drenthe trail, en een andere tocht waarbij je met andere leden van de groep je slaapkamer moet delen. Rijden in een groep lijkt me vooral gezellig, maar ik wil toch echt een slaapkamer voor mezelf. :+

Weet iemand of er dit jaar in Overijssel of Drenthe zoiets georganiseerd wordt?

AmberRomeex

Re: Geheel verzorgde trektocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 19:40

Hee!
Miss kun je ook kijken naar belgie/frankrijk? Ik heb hele leuke sites voorbij zien komen!
Zelf ga ik dit jaar op trec bij t reelaer! Maar dit is denk ik niet wat je zoekt hahah

Succes met zoeken!

Hippe_Hannes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 19:42

Haha! Nee, dat is me te ver weg. Mijn paard moet namelijk ook mee, en ik vind dat hij daarvoor te lang op de trailer moet. :P

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 20:29

Wat is je budget? Het is niet zozeer de mogelijkheid, alswel wat het kost als je bagagevervoer erbij wil.
Dat diverse organisaties die dit aanboden er niet meer zijn, zegt iets over de beperkte belangstelling.....
http://www.bedenstal.nl/pages/home.html had in het verleden afspraken met enkele andere lokaties waartussen je dan een trektocht kon rijden waarbij zij de bagage na brachten.

De meest simpele manier is natuurlijk om vried en/of ouders te strikken voor die bagage. zoek vervolgens een of twee vriend(inn)en en ga op pad.....

evie468

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 13:40

Lees mee, ik wil graag ook op vakantie met paard.

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 17:38

Bij Eifel zu pferd bieden ze ook een bagage vervoer service aan. Wij gaan dit jaar voor het eerst een trektocht doen met onze eigen paarden en hebben ook gekozen voor de bagage service. Dit omdat we eerst willen bekijken of het echt iets voor ons is voor we zadeltassen ed aanschaffen. Lijkt ons ook wel lekker luxe en we kunnen dan ook mooie stukken draf en galop meenemen wat toch iets lastiger lijkt met volgepakt paard...

Tot hiertoe enkel ervaring met standplaats tochten, vandaar dat we dit ook eens wouden proberen. Maar Eifel zu pferd is in Duitsland, in Nederland weet ik geen adressen waar dit mogelijk is.