Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ilaan schreef:Mijn staleigenaresse heeft deze deken voor een dekensloper (trekt aan de voorkant aan de gespen), en deze deken blijft mooi heel en heeft een mooie pasvorm. Dat is wel een een kwpn'er. Ander type als jouw paard.
Deken trekt overigens niet scheef oid bij hem.
fleur_yen schreef:Lastig.. Zie wat je bedoelt, lage halsaanzet, waardoor dekens waarschijnlijk nog vrij ver naar beneden doorlopen en z'n voorbenen ook nog belemmerd worden zeker? En dan moeten die schouders en hals er ook nog eens inpassen..
Koper schreef:ilaan schreef:Mijn staleigenaresse heeft deze deken voor een dekensloper (trekt aan de voorkant aan de gespen), en deze deken blijft mooi heel en heeft een mooie pasvorm. Dat is wel een een kwpn'er. Ander type als jouw paard.
Deken trekt overigens niet scheef oid bij hem.
Het modelpaard in de winkel was ook wel meer type kwpnWeet je of de deken van je staleigenaresse ook rol-, rag- en schuurproof is?
Koper schreef:fleur_yen schreef:Lastig.. Zie wat je bedoelt, lage halsaanzet, waardoor dekens waarschijnlijk nog vrij ver naar beneden doorlopen en z'n voorbenen ook nog belemmerd worden zeker? En dan moeten die schouders en hals er ook nog eens inpassen..
Precies. De Amigo trekt strak om z'n schouders en schoft. Met de Amigo klappert hij ook met elke pas met z'n pootjes tegen de voorkant van de deken, 't lijkt net een jurkje. Met de Weatherbeeta is dat niet (wel ook model jurk maar dan klapperloos). Daarmee kan hij ook comfortabel van de vloer eten. En nu vroeg ik mij dus af of zo'n hoge split nog comfortabeler voor 'm zou zijn.
Koper schreef:Dat hij groter valt had ik al begrepen. Mijn ruin heeft normaal gesproken dekenmaat 175, dan zou de kleinste Rambo hem dus te groot zijn. Met een liner eronder wordt dat misschien al een wat ander verhaal, maar dat is te warm voor 'm. Aan een ongevoerde deken heeft hij vooralsnog genoeg.
Er zou eigenlijk een dekenpasservice moeten bestaan, zoals je ook voor bitten hebt.