Ik heb lang zitten zoeken in de trailertopics maar hierover kon ik weinig vinden.
Als je gaat kijken bij een tweedehands aluminium trailer (wanden en bodem alu) gaat het dan net als houten trailers ook om controleren van de kitranden binnen en buiten, afwerking kit bodem etc of is dat bij een aluminium trailer niet aan de orde?
Zijn er andere dingen waar je specifiek op let bij ALU trailer (dus qua opbouw, tecnisch is natuurlijk niet anders dan bij hout) Of vragen die je moet stellen? Zijn er verschillen in kwaliteit / dikte van aluminium wanden?.Hoe zie je dat? Misschien iets over de kwaliteit/dikte alu vloer ? En ook onder de trailer gaan liggen? Die truc van tikken op bodem en wanden van aluminium trailer gaat ook op of niet? (controleren op rotting). Andere dingen?
En dan onderhoud: er wordt altijd gezegd dat alu trailers weinig / minder onderhoud nodig hebben, maar wat ? Ook hier weer: gaat het dan ook weer om het bijhouden/controleren/vernieuwen van kitnaden of is dat niet van toepassing op alu trailers?? (Misschien domme vraag maar ik vraag me dat echt af en weet het dus echt niet)
Hoe erg zijn roestplekjes, komen die sneller bij alu trailer die altijd buiten staat en kun je daar wat tegen doen? Moet dat?
De trailer die ik op het oog heb is een geheel alu böckmann, bj 2005.
Graag ervaringen van (tweedehands) alu trailers bezitters. Dank je wel.
Alice