[PG] Morita (roepnaam Moos) 17 jarige haflinger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_XrebekahX_

[PG] Morita (roepnaam Moos) 17 jarige haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-16 15:37

Beste medebokkers!

Afbeelding

Ongeveer 2 maanden geleden is lieve Moos verkocht. Bij zijn eigenaar en door ons kon hij zijn energie niet goed kwijt, terwijl hij dit wel verdiende. Hij is ten eerste verkocht naar Manege Belvedere te Nunspeet. Er was afgesproken tussen eigenaar en koper dat hij daar zou blijven zodat wij hem altijd konden opzoeken. Helaas was dit niet het geval :x Hij is hierna al doorverkocht naar een handelaar in Hattem... Uiteindelijk is erachter gekomen dat hij al 3 handelaren verder is, nu weten wij niet waar hij is en hoe het met hem gaat :=

Hierbij wat informatie over hem,

Zijn echte naam is Morita, maar heeft altijd geluisterd naar Moos of Moosje.
Het is een ruin.
Hij komt oorspronkelijk uit Duitsland, heeft papieren gehad en sinds december een officieel paspoort.
Moos is ongeveer 17 jaar oud.
Hij is ongeveer 1.50m hoog.
Op zijn hoofd heeft hij een volledige bles deze lijkt bovenaan uit te lopen in een vlammetje.
Ook heeft hij een grijs snoetje.
Op alle 4 zijn voor- en achterbenen heeft hij tot aan zijn knie/hak een lichte kleur, dit loopt bij alle benen verder aan de binnenkant.

AfbeeldingAfbeelding

Moos heeft een super karakter, is wel wat gulzig als het gaat om snoepjes en eten.
Kan wat boos reageren op nieuwere paarden, die niet hoog in de rang staan.
Moos is altijd recreatief gereden, beschikt de basis van de dressuur en kan ook een sprongetje maken.
Hij had bij zijn oude eigenaar wel iets overgewicht.

Afbeelding

Ik hoop iedereen zo genoeg te hebben geïnformeerd over Moosje. Hij stond in het begin in Hulshorst. Als iemand hem gezien heeft, weet waar hij is of iets over hem heeft gehoord dan horen wij dit graag! Alle vragen zijn welkom, wij hopen hem gauw terug te vinden :(:)

Afbeelding

_XrebekahX_

Re: [PG] Morita (roepnaam Moos) 17 jarige haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-16 20:08

Door een typfoutje. Het is Moritz en niet Morita. Excuses

Vadrouille

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 22:15

Zag het op Fb bij je al voorbij komen,
Vervelend dat het zo is gegaan.
Ik zal mijn ogen voor je open houden aangezien ik iemand ken die ook opzoek is naar een beestje en er ook verschillende dieren worden aangeboden

_XrebekahX_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-16 23:36

Ja indd, we zijnhet vol op aan het delen. Bedankt!

Valkeny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 18:05

Goh wat flauw. Ik ken de haflinger. Volgens zijn verzorgster( die nog eens is komen kijken omdat ze niet eens afscheid heeft kunnen nemen) was er met de haflinger een hele poos niets gedaan omdat hij kreupel was maar nu weg moest omdat zijn weide maatje was overleden. En niet iets te dik, maar veel te dik. Ik ken ook het verhaal erachter. Zo kun je alles krom maken. En volwassenen lossen dit op door met elkaar in gesprek te gaan. Niet om het een en ander op een forum te plaatsen. Jammer weer.

_XrebekahX_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 22:12

Valkeny schreef:
Goh wat flauw. Ik ken de haflinger. Volgens zijn verzorgster( die nog eens is komen kijken omdat ze niet eens afscheid heeft kunnen nemen) was er met de haflinger een hele poos niets gedaan omdat hij kreupel was maar nu weg moest omdat zijn weide maatje was overleden. En niet iets te dik, maar veel te dik. Ik ken ook het verhaal erachter. Zo kun je alles krom maken. En volwassenen lossen dit op door met elkaar in gesprek te gaan. Niet om het een en ander op een forum te plaatsen. Jammer weer.
hij was niet kreupel toen wij hem reden, wij hebben er prima mee kunnen rijden. Hij stond in een groepje van 3 bij de eigenaar en hij ging weg omdat hij door ons niet genoeg gereden werd.

_XrebekahX_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 22:24

_XrebekahX_ schreef:
Valkeny schreef:
hij was niet kreupel toen wij hem reden, wij hebben er prima mee kunnen rijden. Hij stond in een groepje van 3 bij de eigenaar en hij ging weg omdat hij door ons niet genoeg gereden werd.
het blijkt volgens eigenaar en medeverzorger dat er niks van dat verhaal klopt, er is een verhaal rond gegaan waar geen meter van klopt..