Ik had eens een vraagje. Ik heb nu een nieuw paardje aangekocht. Een Friese hengst van 6jaar ( in mei 7 ). Hij is nu gestalt op een pensionstal en hij staat in een stal met zicht op alle andere stallen in de binnencour. Hij staat er wel nog maar enkele dagen.
Nu onder het zadel is hij vrij braaf maar het is vooral als ik hem uit zijn stal haal. Hij begint te trippelen en heel de tijd te hinniken. Nu dat vind ik niet zo erg maar gaat het altijd zo zijn dat hij zo draaft? Soms heb ik hem moeilijk bij de hand te houden. Ook het longeren kent hij niet zo goed. als ik hem longeer komt hij steeds naar mijn richting. of hij komt dichter bij draven. Hij kende de piste nog niet zo goed dus heb hem ook nog losgelaten om de piste zelf te verkennen. (Er staan ook spiegels dat hij nooit kende en hij heeft nog niet echt door dat hij het is
) Ookal zwaai ik wat met mijn longe of zweep (niet slagen natuurlijk) voor hem verder te houden, hij trekt zich daar niets van aan. En als hij te ver gaat of naar een andere richting wilt trek ik even aan de long maar dan stopt hij of komt hij naar mij toe al dravend..Mijn moeder denkt hem misschien te castreren voor de veiligheid en we gaan hem niet laten dekken. Maar ik vind het momenteel niet echt nodig als hij braaf blijft. Heeft iemand ervaring met hengsten? Het is mijn eerste hengst dus heb er niet zo veel ervaring mee..
Alle tips zijn welkom