Pikeur Diana, korter maken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ik_op_bokt

Pikeur Diana, korter maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 13:57

Sinds kort heb ik een Pikeur Diana dessuurjasje. Een heel mooi jasje en hij zit ook fijn. Alleen is -ie best lang en blijft de achterkant om/achter mijn zadel haken. Heeft iemand anders dit ook en zou dat jasje korter gemaakt kunnen worden? Andere jasjes hebben vaak twee splitjes, maar deze heeft er eentje. Heb ook al gedacht om daar wat mee te doen :o

15carlijn15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 13:52

Ik_op_bokt schreef:
Sinds kort heb ik een Pikeur Diana dessuurjasje. Een heel mooi jasje en hij zit ook fijn. Alleen is -ie best lang en blijft de achterkant om/achter mijn zadel haken. Heeft iemand anders dit ook en zou dat jasje korter gemaakt kunnen worden? Andere jasjes hebben vaak twee splitjes, maar deze heeft er eentje. Heb ook al gedacht om daar wat mee te doen :o

http://www.sw-jackets.nl/oversw.html

Deze site kan misschien de oplossing bieden?

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 14:04

Hoi!
Ik heb het laten doen bij een gewone kleermaker hier in het centrum waar je ook je broeken kan laten inkorten.
Keurig geholpen, op een kruk in rijhouding gezeten en aangegeven wat ik precies wilde.
Afgespeld op de juiste lengte en binnen twee dagen was ie klaar :)

Perfect gelukt en erg blij met mijn Pikeur jasje!
Voering en split aan achterzijde is heel en gelijk als aan origineel gebleven.
45€ waren de kosten.

Bar

Re: Pikeur Diana, korter maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 11:37

Wij hebben ook een (tweedehands) rijjasje bij een kleermaker laten vermaken. Moest korter en smaller. Ook de mouwen moesten wat nauwer gemaakt worden.
Best een hele verbouwing dus maar echt heel keurig uitgevoerd en we waren E70 kwijt.

E4D

Re: Pikeur Diana, korter maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 21:35

Ik heb ook mijn rij-jasje laten tailleren bij een kleermaker. Gewoon ter plekke laten afspelden en aangeven wat je wil. Was er erg tevreden mee en zou het zo weer doen +:)+