Wanneer startkaart aanvragen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wanneer startkaart aanvragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 23:46

Hallo,

Ik vraag mij het volgende af:

Als je op den duur wedstrijden wilt rijden moet je een start kaart aanvragen. Startkaart gaat per kalender jaar. Maar in januari/februari ben je er nog niet aan toe of je komt later in het jaar met het idee. Wat voor reden dan ook. School, het rijden zelf ect. Wat is dan het voordeligst/handigst om te doen? Als je bijvoorbeeld in mei een startkaart aanvraagt is dat natuurlijk een beetje zonde van het hele jaar.

Groetjes

0000

Re: Wanneer startkaart aanvragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 23:48

Per dit jaar is je startkaart geldig een jaar vanaf het moment van aanvraag. Dus aanvragen als je er klaar voor bent en je mag een jaar starten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 23:48

Dat is niet zo. Als je een startpas aanvraagt is die een jaar geldig. Dus vraag je hem in mei 2016 aan dan is die tot mei 2017 geldig.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 23:49

Miv 1-1-16 is je startkaart volgens mij gewoon een heel jaar geldig en niet een kalenderjaar. Dus is aanvragen in mei niet meer zonde, want je hoeft dan pas in mei 2017 te verlengen.
Startpas dus gewoon aanvragen als je ook echt op concours wilt! Tegenwoordig is het aanvragen via mijnknhs, betalen via ideal en direct daarna is je combinatienummer zichtbaar en kun je concoursen opgeven.

sjouk_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 23:50

Sinds dit jaar lopen de startkaarten echt per jaar. Dus als je in mei 2016 aanvraagt is deze geldig tot mei 2017. Ook kan je nu per maand en week een startkaart aanvragen. Als je dan niet weet of het iets voor je is kan je eerst proberen

Angela

Re: Wanneer startkaart aanvragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 01:38

PP -> WD-V