Wat is de goedkoopste paardentrailer (nieuw)?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Isabonny

Wat is de goedkoopste paardentrailer (nieuw)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 15:52

Ik ben op zoek naar een tweepaards trailer, maar ik val soms achterover van de prijzen die men vraagt voor een tweedehands.

Ik vroeg me dus af wat ik nog moest bijleggen voor ik een nieuwe kan kopen. Ik zie echter vrijwel nooit de nieuwprijzen op websites staan en om nu iedereen om prijzen te gaan vragen vind ik vervelend, want dat schept meteen verwachting dat je ook wat bij ze gaat kopen.

Mijn enige echte wens is een zadelkamer en het liefst een polyester trailer, maar een nieuwe houten trailer mag ook. Trailer komt toch binnen te staan, dus houtrot zal niet zo snel gebeuren.

Ik wil geen discussie starten over goedkoop-duurkoop.
Voordat we tot koop overgaan, kijken we uiteraard ook naar wegligging, comfort voor paard afwerking e.d.
Het is ook niet zo dat ik voor het goedkoopste wil gaan, maar als ik zie dat men € 2500 voor een 10 jaar oude of nog oudere, verschoten tweedehands trailer vraagt, dan denk ik wel eens: volgens mij koop ik voor € 1000 meer een (bijna)nieuwe.
Laatst bijgewerkt door Isabonny op 23-01-16 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Annenas

Re: Wat is de goedkoopste paardentrailer (nieuw)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 15:54

Als je de tijd neemt om te zoeken kun je ook wel leuke tweedehandsjes vinden hoor.
Zo hebben wij onze 2 paards trailer afgelopen september voor 900 euro gekocht. In goede staat met BOVAG keuringsrapport erbij. Alleen nog wat aan de verlichting moeten veranderen (draadje kapot).

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 15:55

kijk eens bij BAHO die trailers zijn erg fijn. en zijn goed(koop)

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 15:57

Ga naar een dealer, dat kan je daar het beste vragen.
Bij voorkeur een met verschillende merken.

Maar nieuw zul je ook flink veel geld kwijt zijn.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 15:58

XX trail is goedkoop :)
En ben er ook tevreden van :j

Heb mijn trailer 3750 betaald en die heeft een zadelkamer. Het is geen polyester maar polywood :)

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 16:01

melissapupa schreef:
kijk eens bij BAHO die trailers zijn erg fijn. en zijn goed(koop)

Als ik op die site kijk, zie ik ook geen prijzen.

Ik vind het vervelend om overal prijzen op te vragen :+ . Dat schept meteen de verwachting dat ik er ook wat wil kopen.

xAnthea schreef:
XX trail is goedkoop :)
En ben er ook tevreden van :j

Heb mijn trailer 3750 betaald en die heeft een zadelkamer. Het is geen polyester maar polywood :)

Was dat nieuw? Dan is dat idd niet duur.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 17:23

Ja nieuw!

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 17:27

Ze zetten er geen prijzen bij ivm de concurrentie en ze willen natuurlijk hebben dat je contact met hun opneemt zodat er e.e.a. besproken kan worden. Dus gewoon vrijblijvend bellen, via de mail lukt vaak ook nog wel, anders kom je toch nooit de prijzen te weten.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 17:30

Isabonny schreef:
dan denk ik wel eens: volgens mij koop ik voor € 1000 meer een (bijna)nieuwe.

Die conclusie hadden wij destijds ook getrokken. Uiteindelijk is het een jong gebruikte geworden met een flink koppie eraf :)

Karreman schreef:
Ze zetten er geen prijzen bij ivm de concurrentie en ze willen natuurlijk hebben dat je contact met hun opneemt zodat er e.e.a. besproken kan worden. Dus gewoon vrijblijvend bellen, via de mail lukt vaak ook nog wel, anders kom je toch nooit de prijzen te weten.

Dat dus, hop in die telefoon en dat ding roodgloeiend bellen. Als ze daar een probleem mee hebben moeten ze maar prijzen publiceren }>

karelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 20:40

Hier pas een nieuwe 1,5 paards trailer gekocht met zadelkamer, maar dan van aluminium kostte 5400,-

karelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 20:41

Hier pas een nieuwe 1,5 paards trailer gekocht met zadelkamer, maar dan van aluminium kostte 5400,- van het merk Montana

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:19

daar ben ik ook wel benieuwd naar! wij zochten een 1,5 paards maar wat die krengen kosten..
nog meer dan een 2 paards soms..

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:55

_helga_ schreef:
daar ben ik ook wel benieuwd naar! wij zochten een 1,5 paards maar wat die krengen kosten..
nog meer dan een 2 paards soms..

Dat komt omdat ze minder gemaakt / verkocht worden dan 2 paaards trailers.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 20:33

*\o/* *\o/* Joepie.... ik heb mijn lang gekoesterde droom...een Jean Luc Fautras. Een tweedehands, wordt nog even nagekeken door de dealer en dan kan ik hem eind deze week ophalen :D , ben zo blij..

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:50

Ik zou toch een keer langs gaan bij een dealer en gewoon eens rond kijken en wat vragen stellen, je bent nooit verplicht gelijk iets te kopen. Met dat idee ging ik ook langs en kwam ik een week later thuis met een prachtige Atec starline 1,5 paards voor €3000,-. Was gebruikt als showmodel en dus niet meer als nieuw te verkopen... maar ja er had nog nooit een paard in gestaan en had dus altijd keurig binnen gestaan :=

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 20:52

iEmmaaa schreef:
Ik zou toch een keer langs gaan bij een dealer en gewoon eens rond kijken en wat vragen stellen, je bent nooit verplicht gelijk iets te kopen. Met dat idee ging ik ook langs en kwam ik een week later thuis met een prachtige Atec starline 1,5 paards voor €3000,-. Was gebruikt als showmodel en dus niet meer als nieuw te verkopen... maar ja er had nog nooit een paard in gestaan en had dus altijd keurig binnen gestaan :=

Ben al voorzien :+

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:54

Oeps sorry had de reacties niet gelezen, alleen de openings post O:)

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:02

Wij hebben (bijna) 12 jaar geleden onze 2-paard (extrabrede) Böckmann van toen 20 jaar oud voor ca. 1800 euro gekocht. Geheel polyester met (toen nog) vastgelijmde rubber op de bodem. Onderstel verkeerde in uitstekende staat.
We hebben er 8 jaar niks aangedaan (afgezien van het standaard onderhoud natuurlijk, lampje hier, kabeltje daar) en toen heeft mijn man hem helemaal gestript en opnieuw opgebouwd met (als ik het goed heb) polywood platen van zijn werk (platen worden normaal voor vrachtwagen-opbouwen gebruikt).
Vorig jaar nog de gehele remkabels nieuw vervangen.

Mochten we hem ooit te koop zetten dan gaat deze ook niet weg voor minder dan 2500 euro :n Maar eigenlijk denk ik dat we hem gewoon lekker houden tot het een echte oldtimer is :D

racebiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:06

Alweer een poosje geleden ( circa 3 jaar) he b ik een nieuwe humbaur 2 paards houten trailer met verlijmde en gesealde rubbervloer en trapbescherming voor 4300 euro gekocht. Geen zadelkamer. Daarvoor had ik er twee onder voorbehoud van keuring 2de hands in het vizier, die het na keuring beide niet werden.

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 07:33

iEmmaaa schreef:
Oeps sorry had de reacties niet gelezen, alleen de openings post O:)

Die fout maken heel veel mensen. :j

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-16 08:19

Isabonny schreef:
*\o/* *\o/* Joepie.... ik heb mijn lang gekoesterde droom...een Jean Luc Fautras. Een tweedehands, wordt nog even nagekeken door de dealer en dan kan ik hem eind deze week ophalen :D , ben zo blij..

Inmiddels hebben we alle reclame en tel.nrs eraf gepeuterd en hem gecleanerd en gewaxt, en hij ziet er echt weer bijna als nieuw uit. De stootkussens aan de zijwanden hebben we opnieuw bekleed. 1 Achterpaneel van de deur hebben we vervangen en opnieuw afgekit, omdat dat nat was onder de rubber, maar alles was wel nog hard.

1 Paardje heeft er al op gestaan, mijn IJslander. Ze stapte zo achter de trailer in (zonder laadklep) en ik had de voorstang en deur open gemaakt, zodat we voor weer eruit konden lopen. De 1e keer, liet ze zich een beetje lomp eruit duikelen en de 2e keer keek ze eerst even naar beneden en sprong er toen met een klein huppeltje uit :+ :D .

Vervolgens met haar naar de manege gereden, waar ze voor de 1e keer meereed in de les en blijkbaar vond ze het daar zo gezellig dat ze niet meer de trailer in wilde. Met 2 volwassen, sterke mannen hebben ze haar de trailer ingeduwt, mijn dochter gaf het laatste zetje. Gek beest wilde echt niet mee naar huis, zat alleen maar achterom te kijken of ze de andere paarden niet meer zag.

Thuis aangekomen, heb ik het klepje achter onder de trailer uitgetrokken en haar dit keer met behulp van deze klep achteruit de trailer uit laten lopen. Dat ging ook goed.

Ben benieuwd of mijn andere paardje ook zo soepel erin en uit loopt/springt met haar 22 jaar.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 18:06

Isabonny: hoe heb je hem gewaxt? wij hebben ook een paar maanden geleden een Jean Luc Fautras gekocht. Hij is nog echt supermooi, alleen de buitenkant is heel erg dof.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 22:16

Eerst gecleanerd met commandant. Let op dat je niet te grove commandant neemt, want dat krast te veel. En daarna in de was gezet. Hij glimt weer als een spiegel.