Zwarte rijbroek met kunstleren zitvlak verven.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Allegra

Zwarte rijbroek met kunstleren zitvlak verven.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 09:21

Heeft iemand hier ervaring met het verven van een rijbroek met kunstleren zitvlak?

Ik heb een jodphurbroek die ooit mooi zwart was maar nu vaal is geworden en ik wil kijken of ik hem weer diepzwart kan krijgen. In de zoekfunctie lees ik dingen over zitvlakken die door het verven bruin zijn geworden maar dan gaat om lichte kleuren donker verven. Dit zitvlak is al zwart. Zou het dan kwaad kunnen?

Welke verf is handig om te gebruiken? Hangt dat nog af van het materiaal van broek bijvoorbeeld?

Dabo

Re: Zwarte rijbroek met kunstleren zitvlak verven.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 19:07

Ik heb meerdere keren rijbroeken geverfd, ook met kunstleren zitvlak. Dit was een blauwe broek, met lichtblauw zitvlak. De broek werd idd zwart, het zitvlak bruin! Best mooi!! :-)
Ik denk dat jij je broek zonder problemen kunt verven hoor.
Haal dan wel zo'n doosje van dylon voor in de wasmachine. Goed de gebruiksaanwijzing lezen, er kan haast niks mis gaan. Naast de verf heb je ook 500 gram zout nodig.

Succes ermee! Misschien even een 'voor' en 'na' foto plaatsen!? :-)

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-16 17:07

Bedankt voor je reactie! Ik heb hem zojuist, met verf en zout, in de wasmachine gedaan. So now we wait...

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 17:09

Ben benieuwd! :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 17:10

Ik volg, ben we benieuwd naar het resultaat. Ik verwacht dat het wel gewoon goed gaat eigenlijk.

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 17:10

Ik ben ook erg benieuwd! Het klinkt erg makkelijk om te doen

Gladijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 19:25

Oke nou ben ik ook benieuwd := heb een grijze rijbroek, dan ga ik die ook verven :j

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-16 10:17

Het is gelukt hoor! Het resultaat is mooi. Ik had mijn rijbroek en een vaal geworden zwarte spijkerbroek tegelijk gedaan, met twee pakjes verf en 1 pak zout. Beide broeken zijn weer mooi diepzwart en zonder vale strepen!

Ik heb foto's gemaakt voor en na maar ik krijg de kleur er niet fatsoenlijk op, het verschil is op de foto's nauwelijks te zien.

Tipje, op de verpakking van de verf staat, trek handschoenen aan. Omdat dit eigenlijk op elk chemisch middel staat heb ik het genegeerd, maar ook al maak je het pakje verf heel netjes open, de verf stoft, en het stof/de kleur die je vervolgens op je handen hebt zitten krijg je er bijna niet meer af! Ik had geen enge brandblaren ofzo hoor. Maar als je handschoenen hebt liggen zou ik toch de moeite nemen ze aan te doen!

Oh ja, het zitvlak is er ongeschonden vanaf gekomen, alleen de beige band van elastiek aan de binnenkant heeft nu een oranje/bruine kleur. Maar dat zie je toch niet.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 11:44

Ik heb eigenlijk ook altijd geverfd zonder handschoenen.. nooit problemen gehad eigenlijk.

Zijn de stiksels ook meegekleurd? Meestal zijn die van nylon, daar pakt de verf niet op.
Dat de elastieken band niet mooi zwart is geworden is eigenlijk ook wel logisch.. dat zal ook een materiaal zijn waar de verf niet op pakt.
maar de buitenkant is dus wel mooi geworden, en daar gaat het tenslotte om :) :D

Dawn1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 18:17

Wauw wat een fijne tip ik ga mijn rijbroek ook maar eens doen. :D

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-16 21:21

Dabo schreef:
Ik heb eigenlijk ook altijd geverfd zonder handschoenen.. nooit problemen gehad eigenlijk.

Zijn de stiksels ook meegekleurd? Meestal zijn die van nylon, daar pakt de verf niet op.
Dat de elastieken band niet mooi zwart is geworden is eigenlijk ook wel logisch.. dat zal ook een materiaal zijn waar de verf niet op pakt.
maar de buitenkant is dus wel mooi geworden, en daar gaat het tenslotte om :) :D

Ik kan niet goed zien of de stiksels meegekleurd zijn, die zijn, tja, zwart :D Maar geen idee of ze zwarter zijn dan voormhet wassen.

Ik had ook niet verwacht dat de band zwart zou worden hoor, had idd verwacht dat de verf daar niet op zou pakken. En in het midden is dat ook niet zo, maar de boven- en onderkant hebben nu dus die bruinige kleur. Ik had verwacht dat of de band helemaal, of helemaal niet gekleurd zou zijn en dan grijzig ofzo en niet bruin/oranje.

kelly_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 08:47

Nu ik hoor dat jij goeie ervaringen hebt met het verven van je rijbroek ga ik het toch ook maar eens proberen. Durfde het eerder eigenlijk niet aan.