Ik was vanmiddag op jacht naar nieuwe leren rijlaarzen. Eenmaal in een winkel (ruitersportzaak) adviseerde de eigenaar mij het merk Rectiligne. Ik had hier nog nooit van gehoord, maar er stonden echt prachtige modellen.
De eigenaar vertelde mij dat dat merk helaas failliet is gegaan. Degene die het heeft overgenomen vanuit een eerder faillissement is alsnog aan de ellende van voorheen onderdoor gegaan. Vandaar dat deze laarzen die normaal wat meer kosten, nu bijzonder aantrekkelijk afgeprijsd waren.
Nu ben ik dus totaal in de wolken want ze hadden precies nog mijn maat, terwijl ik met mijn grote voeten en ieniemienie kuitjes vaak moeite heb met het vinden van een goede laars, maar ik ben ook bang om een kat in de zak te kopen. Bijna 400 euro is toch niet niks, zeker niet voor een student.
Ik vroeg me dus af, is iemand bekend met dit merk? Wat zijn jullie ervaringen met dit merk, of heeft iemand er iets van gehoord?
Hopelijk kunnen jullie me helpen, want bij groen licht reserveer ik ze het liefst morgenvroeg om 8:00 al hihi