Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
cissy schreef:Ik ken ook genoeg mensen (door mijn werk) die denken dat ze rustig rijden maar hun paard verteld anders. Je moet niet langzaam rijden je moet smooth rijden.
Rustig de bocht om en pas weer gas geven als de trailer ook de bocht om is. rustig naar stoplicht rijden en dan rustig optrekken of de bocht om, alsof je een paar rouwe eieren in de trailer hebt liggen en die mogen niet stuk rollen.
Paard weet niet waar je heen gaat dus je moet m de kans geven om zich schrap te zetten.
Zweten en trillen in de trailer is inderdaad een teken van stress, hoe zijn die ritjes naar de eerdere wedstrijden gegaan?
Lieverdje86 schreef:Paard van een stalgenoot had dit ook. Na een kwartier trailer droop het zweet eraf en veel trillen en mesten. Uiteindelijk bleek deze serieuze nekklachten te hebben en kon hierdoor in de trailer niet goed balans houden, terwijl iedereen ook dacht dat het puur de spanning was en een kwestie van wennen.
Maar goed,dat zegt niet dat het bij jouw pony ook het geval is.
Ik zou een lichamelijke reden uitsluiten en veel oefenen en hem op het gemak stellen.