Hallo,
Hopelijk staat dit topic op de juiste plek. Ik heb recent kennis gemaakt met equifytness. Kort samengevat train je dan met balken om het achterbeen buigzamer te maken. Dit heeft positieve effecten oa in het rechtgerichter en actiever worden van je paard of pony. Ik heb zelf resultaat gezien bij een best moeilijk te rijden paard. Krult zich graag op, ontspant rug niet en heeft moeite met buiging. Tijdens de equifytness zag je al snel verbetering. Ik denk daarom dat het voor veel combinaties een goede en leuke aanvulling is op de huidige training. Daarom speel ik met het idee er een clinic voor te organiseren. Er zijn dan meerdere opties.
Zo kan de clinic proefgericht worden opgesteld. In dat geval rijd je een proef die wordt beoordeeld door een knhs jurylid. De ontwikkelpunten worden vervolgens dmv equifytness aangepakt. Je doet zo ideeen op over hoe je balken kunt gebruiken ter verbetering van je paard en resultaten.
Tweede mogelijkheid is om tijdens de clinic je paard of pony te trainen mbv de balken. Er wordt dan gekeken naar wat jij wil verbeteren in de basis of oefeningen en daar wordt de clinic op aangepast. Mogelijke aanvulling is dat na de training met balken en als het paard of pony er dus "beter aanstaat" er eventueel ook nog kort met een instructrice worden doorgewerkt op de ontwikkelpunten zonder balken.
Beide clinic zijn op elk niveau toepasbaar en worden aangepast op niveau van ruiter en paard. In de tweede optie kan er ook voor gekozen worden aan de hand te oefenen.
Aan jullie de vraag of er animo is voor een dergelijke clinic in de omgeving van Rucphen/Rsd. Zo ja, naar welke optie gaat je voorkeur uit?
Ook interessant is wat je voor de clinic zou willen betalen... Uiteraard zo weinig mogelijk haha, maar wat is de max wat jullie betreft? Gaat om 45-60 minuten per combinatie.
Bedankt alvast.