Outdoorlaarzen voor smalle kuiten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bottles

Outdoorlaarzen voor smalle kuiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-16 15:22

Ik heb jarenlang de Horka Bloomsbury oudoorlaarzen gehad. Met veel plezier gedragen maar ze zijn nu echt op.. Dit is erg jammer want tot nu toe zijn dit de enige outdoorlaarzen die een smalle kuitomvang hebben en dus mooi passen. Ik heb heel internet afgezocht, maar tot mijn teleurstelling heeft Horka ze uit hun assortiment gehaald. Reden was dat veel mensen klaagden over de smalle kuit..

Heeft iemand een idee welke outdoorlaarzen nu een optie zouden zijn voor mij? Ik heb schoenmaat 37 en kuitmaat 34. Ik wil geen bontgevoerde laarzen, wil ze het hele jaar kunnen dragen.

Diva_Djess

Re: Outdoorlaarzen voor smalle kuiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 23:23

Als ze er echt niet meer zijn kun je misschien laarzen met bredere kuit laten vermaken? Dat heb ik een keer met gewone laarzen gedaan.

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 23:30

Ze kosten wel wat, maar de dubarry heeft nu ook smalle uitvoering. Koop je wel iets voor vele jaren :-)

Bottles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 15:11

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb contact gehad met horka en ze wisten nog een winkel die heel misschien nog een voorraad hebben liggen. Dus ik wacht dat hoopvol af :)

Vermaken vind ik niet zo'n fijn idee. Die dubarry in smallere uitvoering zag ik vandaag toevallig op een website. Is misschien toch wel een optie.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 15:28

Misschien nog een tip: de Ariat Coniston. Die zijn met de veters prima op maat te maken voor een smalle kuit, je kunt ermee rijden en ze lopen heel fijn. (En hier en daar met korting te koop.)

Maar goed: is wel een heel ander model dan je zoekt :D .

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 15:37

Lipica levert ook maatwerk outdoorlaarzen zag ik. Wellicht is dat iets?

Bottles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 13:24

Met Lipica laarzen heb ik niet zulke goede ervaringen. Zijn die ariats niet onhandig met aan en uit doen vanwege die veters? Vind het zo lekker makkelijk om laarzen zonder rits/ veter te hebben. Maar ok, dat is misschien een luxeprobleem.. Als de laarzen mooi passen is het eigenlijk natuurlijk onbelangrijk. Ik ga er eens naar kijken!

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 13:37

Ik heb ze van Lipica op maat laten maken (lang en dunne benen)
Ze gaan al 5jr mee dus ben er nog steeds blij mee

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 13:46

Je kuiten zijn nog niet zo heel smal, het is best te doen denk ik :). Ik draag altijd HKM, die zitten nog het beste. Wel iets ruimte, maar dat hoort ook wel. Ik heb maat 40 en kuit 33.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 13:52

Ik heb de horka highlander. Aan de onderkant en bovenkant kan je ze strakker maken met een gesp. Heb zelf ook smalle kuiten en dit waren de enige bij de ej die een beetje mooi om mn kuiten voegen!

MariskadeJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 23:07

Ik heb een stel outdoorlaarzen van de ANWB. Erg fijn, voor tijdens de winter ook lekker waterdicht. Verkrijgbaar in allerlei tinten & met of zonder bont. Ook buiten de al eerder benoemde paardenmerken is er veel aanbod, succes met je zoektocht! :)

marijedublin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 23:15

Ik lees even mee. Ben ook eeuwig opzoek naar passende outdoor laarzen. Maat 43 en kuit maat 36..

Bottles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-16 17:19

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb de Dubarry slim fit inmiddels gepast en die zitten erg mooi. Ik twijfel alleen nog een beetje vanwege de prijs!