Ervaringen Lipica laarzen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ervaringen Lipica laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 17:05

Kon nog geen topic vinden over mensen met Lipica laarzen, bij deze?

Zijn er nog meer mensen die deze in bezit hebben of toevallig in bestelling hebben of misschien nog gaan bestellen?

Hoe bevallen ze? Hoelang wacht je al? Wat heb je besteld?

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 17:08

[HK] Lipica Laarzen [#4]

Dan heb je toch niet goed gezocht! Het is een huiskamer topic, maar er wordt voornamelijk alleen over lipica gepraat.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 17:09

Zelf heb ik 1 paar tweedehands gekocht via MP (zaten alleen om de kuit te krap dus weer moeten verkopen) maar vind ze echt als klompen lopen.
Later nog een paar gepast en daar had ik hetzelfde gevoel bij, het leer was opzich wel fijn en soepel maar het voetbed vond ik echt aanvoelen alsof je op een paar klompen loopt.

miccamaaike

Re: Ervaringen Lipica laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 17:13

In het HK topic is een hoop informatie te vinden.

Ik heb zelf een paar lipica's staan en ik vind het erg fijne laarzen! Dat van op klompen lopen herken ik echt totaal niet. (enneh je hebt ze om te rijden :P )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 17:15

Ik had hem ook niet bij HK gezocht omdat ik een ervaring topic zocht, HK is dat toch niet leek me, excuses dan.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 17:18

miccamaaike schreef:
enneh je hebt ze om te rijden :P

Dat is waar, maar ik vind loopcomfort toch ook wel belangrijk en bij beide laarzen die ik heb gepast had ik dat gevoel van met klompen lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 17:20

Ik kom van ariat h20 laarzen af dus denk dat ik in comfort wel wat in moet leveren, ben benieuwd.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 17:22

Oh dat zijn wel ongeveer de meest comfortabele laarzen die er bestaan. Waarom wil je die niet meeR?

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 17:23

Ik heb een jaar of 6 geleden laarzen besteld. redelijk duren laarzen, op maat laten maken.

helaas was de man zo slim om ze op maat te meten, zodat ik GEEN sokken(of enkel sokjes) aan kon.
ook was het te strak aangemeten want vanaf de 1e keer zaten ze al te strak.

Was hier niet over te spreken. ik heb andere laarzen gekocht van betere kwaliteit voor minder dan de prijs bij Lipica

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 17:27

Omdat deze inmiddels na 4 jaar toe zijn aan vervanging, ik krijg de ritsen niet meer normaal dicht (mijn kuiten zijn helaas 5 cm dikker geworden dan toen). Die waren toen ook een flinke investering (360eu volgens mij) en ik hoop dan dit jaar toch wat af te vallen om deze alsnog weer te kunnen kopen, maar eer mijn kuiten zodanig geslonken zijn ben je ook wel 2 jaar verder denk ik (kan ook mijn bouw zijn natuurlijk).

De Ariats houd ik voor het stalwerk etc. (heb hier ook nog stalschoenen van) en de lipica's zijn puur bedoeld voor het rijden. Dus comfortabel met lopen is gelukkig niet mijn prio geworden.

Nu heb ik dus gisteren New Hurlinghams laten aanmeten, levertijd van 12 weken baal ik wel van..

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 17:29

Ik heb al jaren lipica laarzen.
Blijven mooi ondanks dat ik alles behalve zuinig ben ermee .
Ik ben er erg over te spreken. Ik ben heel goed geholpen en voor dat geld vind je nergens op maat gemaakte lederen laarzen.
Ik heb een rits aan de voorkant met een knopje en 3 diamantjes in de boog.

VEGASS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 17:35

heb ook lipica's heerlijke laarzen, geen klompgevoel, weinig betaald, goede service helaas lange levertijd omdat ze gewoon heel veel laarzen verkopen.

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 17:41

Hier ook erg tevredenover de lipica's. Ik heb er zelf goed opgelet met hetopmeten dat ik mijn rijbroek incl sokken aanhad. Ook goed meegekeken naar de maten en in de hoogte om een cm extra gevraagd ivm het inzakken.
Leer was gelijk soepel vanaf dag 1 maar im herken me wel in de stugge voet. Echter heb ik dat alleen in het begin (incl blaren) ervaren. Nu lopen ze ook prima. Hij zat eerst ook wat strak op de kuit maar naarmae het leer wat soepeler is geworden zitten ze echt perfect.
Mijn volgende paar worden ook weer Lipica's.

Op onderstaande foto heb ik ze aan.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 17:44

Hier hebben ze zowiezo een paar cm (uit zichzelf) extra erbij gezet ivm inzakken etc. inderdaad, vond ik erg netjes. Ook met rijbroek en sokken aan ja.

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 17:50

Ik heb ook lipica's. Voordat ik ze een keer pasten... pfff.. zijn 4 keer terug gestuurd omdat elke keer de kuit veel te krap was. Verder vind ik inderdaad het qua comfort dat ze vele malen minder fijn zitten dan mijn ariat laarzen. Ik denk dus ook twee keer na voordat ik weer laarzen bij lipica bestel.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 18:29

Ik heb vier paar, ze zijn super comfortabel, net slofjes, je hoeft ze niet in te lopen

Wel vind ik dat de kwaliteit over de jaren minder is geworden.ze gaan minder lang mee en blijven minder lang mooi, ook zijn de prijzen flink omhoog gegaan en vragen ze voor elke optie geld, dat was voorheen ook niet.

Ik heb nu Petrie laarzen, kwalitatief wel een heel stuk beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 18:31

4??? Heb je foto's? :D

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 18:41

Ik heb vorige week mijn 3e paar aan laten meten, dit keer voor bruin gegaan. Kan niet wachten tot ze klaar zijn, eerste paar was te hoog aangemeten helaas. Maar verder ben ik goed tevreden, prijs kwaliteit is prima. :)

Milando

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 15:08

Ik heb mn lipica's nu 4 keer gedragen, maar ik krijg na een half uur slapende voeten? komt dit omdat ze nog niet genoeg zijn gerekt?

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 15:13

Beloven schreef:
Omdat deze inmiddels na 4 jaar toe zijn aan vervanging, ik krijg de ritsen niet meer normaal dicht (mijn kuiten zijn helaas 5 cm dikker geworden dan toen). Die waren toen ook een flinke investering (360eu volgens mij) en ik hoop dan dit jaar toch wat af te vallen om deze alsnog weer te kunnen kopen, maar eer mijn kuiten zodanig geslonken zijn ben je ook wel 2 jaar verder denk ik (kan ook mijn bouw zijn natuurlijk).

De Ariats houd ik voor het stalwerk etc. (heb hier ook nog stalschoenen van) en de lipica's zijn puur bedoeld voor het rijden. Dus comfortabel met lopen is gelukkig niet mijn prio geworden.

Nu heb ik dus gisteren New Hurlinghams laten aanmeten, levertijd van 12 weken baal ik wel van..

Is een andere veeeeeel goedkopere oplossing voor als het kopen van nieuwe laarzen.
Bij een goede zadel of tuigmaker (dus niet bij schoenmaker!!!) vragen of hij aan een zijde de rits wil lostornen en er een reep elastiek tussen wil plaatsen.
Heb ik ook laten doen bij mijn petries, toen ik na een aatal jaar niet rijden mijn laarzen niet meer goed in kwam.
Zitten nu als gegoten en eigenlijk nog lekkerder dan voorheen!

zelmago4it

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 15:15

Ik heb blauwe laarzen van Lipica. Ik vind het leer erg gaaf, maar zijn bij mij ook slecht opgemeten. Ik heb supersmalle kuiten, maar in deze laarzen heb ik gewoon lompe voeten. Ook is de kap te laag, waardoor je een heel raar beeld krijgt.
Ik heb deze nu een jaar. Zitten verder prima maar ze staan gewoon eigenlijk niet mooi... Ik heb ook een paar derby laarzen, zwart met lak en strass, deze zijn al 6jaar, zijn nog steeds mooi, zitten veel lekkerder en veel mooier, chiquer aangemeten. Als ik ooit nog een nieuw paar laarzen neem worden het zeker geen lipica's meer... Ik ga dan toch weer voor derby, of ik ga de Celeris laarzen eens proberen.
http://www.bokt.nl/img/avatar/pFpJfi.jpg

Tantejeanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 15:19

Hier ook prima ervaringen! Inmiddels heb ik ze 7 jaar geleden aan laten meten dus dat is natuurlijk al wel een hele tijd.
Het leer vind ik erg soepel dus aantrekken heb ik nooit als probleem ervaren en ook het klompen gevoel herken ik niet! Inmiddels gebruik ik ze bijna niet meer maar na even poetsen kan ik er zo weer mee wegrijden.
Persoonlijk vind ik ze wel iets minder mooi dan de wat duurdere merken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 15:25

jorika1986 schreef:
Beloven schreef:

Is een andere veeeeeel goedkopere oplossing voor als het kopen van nieuwe laarzen.
Bij een goede zadel of tuigmaker (dus niet bij schoenmaker!!!) vragen of hij aan een zijde de rits wil lostornen en er een reep elastiek tussen wil plaatsen.
Heb ik ook laten doen bij mijn petries, toen ik na een aatal jaar niet rijden mijn laarzen niet meer goed in kwam.
Zitten nu als gegoten en eigenlijk nog lekkerder dan voorheen!

De rits kreeg ik niet meer dicht omdat mijn kuiten te dik waren, ook zit er al elastiek in dus dat gaat niet. Ik houd ze lekker als reserve en stallaarzen, vind prima.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 17:46

Je kunt er breder elastiek in laten zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 17:53

Kon/kan niet, nog waren ze aan vervanging toe en vroeg ik om ervaringen met lipica niet om mijn oude laarzen te redden :)!