Sinds de zomer staat mijn paardje thuis aan huis en hebben we een eigen piste ter beschikking.
Ik zit midden in de blok en dat in combinatie met nog wat ongelukkige voorvallen en zieke vriend heb ik helaas vorige week niet kunnen rijden en is mijn paard alleen gelongeerd. Dus ik super uitgekeken naar het weekend want yess eindelijk rijden
... vriest het toch niet zeker
Nu gaat het welzijn van mijn paard natuurlijk voor alles en heb ik niet kunnen rijden. Vandaag eindelijk mijn eerste examen achter de rug en heb ik deze week weer even tussendoor perfect de tijd om te rijden, maarja vandaag wordt het hier dus al niet boven de 0 graden. Dus de piste gaat vandaag ook niet kunnen ontdooien. Maar is nu mijn piste daarom echt te 'hard?Nu was dus mijn vraag: Vanaf wanneer stoppen jullie met het rijden in een piste wegens de vriestemperaturen? hoe weet je nu of je piste echt 'te hard is' en je beter niet rijd?
Natuurlijk ga ik niet in mijn piste rijden als er ijs in mijn piste ligt of als deze onregelmatig erbij ligt en gewoonweg bikkelhard gevroren is, maar soms is dit niet het geval. Dan is de bovenste laag bijvoorbeeld nog wel vrij 'zacht' of een beetje 'indrukbaar'.
Onze piste is gedraineerd en mijn paard heeft vooraan hoefijzers.
Alvast bedankt!