Tussenschot verlengen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tessabo

Tussenschot verlengen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-16 23:29

Heb net een leuke 2-paards trailer gekocht, maar kom er achter dat het waarschijnlijk een beetje krap gaat worden voor mijn paard. Strak tussen de stangen zeg maar. Ze heeft er nog niet helemaal tussen gestaan, met alles dicht, maar ik betwijfel sterk of het gaat passen, ze is vrij lang. Stom natuurlijk, dat ik dat niet nagemeten heb maar goed, dacht/was me verteld dat dat bij de meeste 2-paards dezelfde maat is. Is nu dus 1.73 van stang tot stang. Was in mijn 1-paards toch 1,83.
Afijn, ik zie allerlei onderdelen op internet voorbij komen als ik zoek op tussenschotaanpassingen en aanverwante zoekopdrachten, maar heeft iemand misschien ervaring hiermee? Het gaat dus om het naar achteren cq naar voren verplaatsen van resp. de achter- en de voorstang zodat ze toch iets meer ruimte ertussen krijgt, die 10 cm (5 voor en 5 achter) moet haalbaar zijn qua ruimte als ik de situatie bekijk. Hoe pak je dat aan vraag ik me af? Alle ideeën en aanvullende info zijn/is welkom :)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 22:28

Heb je een foto van de constructie? Vaak zijn de borst en bilstangen noodzakelijk voor de stabiliteit van het tussenschot en kan je die niet zomaar verplaatsen. Misschien is het mogelijk om 1 bilstang te laten zitten en de ander vervangen door een stevige brede band die je paard wat meer ruimte geeft.

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:29

Gloa schreef:
Heb je een foto van de constructie? Vaak zijn de borst en bilstangen noodzakelijk voor de stabiliteit van het tussenschot en kan je die niet zomaar verplaatsen. Misschien is het mogelijk om 1 bilstang te laten zitten en de ander vervangen door een stevige brede band die je paard wat meer ruimte geeft.

Ik zou nooit met losse banden of kettingen gaan werken want als je paard daar echt op gaat hangen trekt ie de trailer in elkaar.
Een optie is om de bevestigingen van de stangen zover mogelijk te verplaatsen naar voren voor de borststang en naar achteren voor de bilstang.

Tessabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-16 16:43

Nee, even geen foto helaas maar de trailer staat nu bij iemand die aan de voorkant van het tussenschot een verlenging met oog gaat lassen. We hebben zelf aan de wand de panieksluiting naar voren verplaatst, het gaat bijna 15 cm schelen denk ik, dus daar ben ik wel blij mee. Eind deze week is het klaar waarschijnlijk.

Tessabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-16 20:26

Dit is het geworden. Ben er erg blij mee :)
Afbeelding

annloess

Re: Tussenschot verlengen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 22:34

Dat zijn inderdaad dingen waar je niet snel over nadenkt! Goed opgelost zo haha

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 12:07

Netjes.Ik kwam er achter dat ik een lang paard had toen ik ze bij mijn vriendin op de trailer zette en de stang niet dicht ging.Dus toch nog met mijn eigen trailer moest rijden.
Ik heb zelf een xl versie 2e hands gekocht en gewoon geluk gehad dat ze daar wel goed in paste.

Tessabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-16 21:43

Ja denk dat XL versies misschien wel meer ruimte bieden, maar die zijn ook gelijk weer zwaarder volgens mij. Ik moest ivm onze auto heel erg op het eigen gewicht van de trailer letten om nog een beetje laadvermogen over te houden.