borstverbreder bucas deken

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

haloa10

borstverbreder bucas deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-16 23:11

Voor mijn paard heb ik een tijdje terug een bucas smartex deken gekocht, dit is maat 6.3 en zit bij haar borst en lichaam heel netjes en blijft heel goed liggen, helaas net iets aan de kleine kant bij haar kont in het begin kon dit geen kwaad maar nu is er een klein stukje van haar staart afgeschuurd omdat de naad op de verkeerde plek zit.

nu zit ik in twee strijd, een nieuwe deken kopen en huidige deken verkopen of proberen met een borstverbreder. om deze reden zou ik graag jullie advies hierover willen hebben.

het doel van de borstverbreder is dus om de deken langer te maken en op deze manier de deken iets naar achter te schuiven. hebben jullie hier ervaring mee of kan de borstverbreder hier ook goed voor gebruikt worden of is dit alleen voor paarden zoals tinkers of friezen die een breder gedeelte bij hun borst nodig hebben om hun hoofd naar beneden te kunnen brengen?

Ik hoop op tips of adviezen

Groetjes Haloa10

twinducklin

Re: borstverbreder bucas deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 23:45

Weet je zeker dat het afschuren komt van iets te kort zijn?
Mijn paard had het bij de bucas ook. Deken was bij hem iets te lang ( maar had hij in de breedte nodig ) zijn staart schuurde juist Door het fleece wat dan op de haren kwam. Beetje Baby olie erop hielp wel iets. Nu met de rambo deken met gladde voering ( zelfde maat) nergens last meer van.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 11:09

Ik vond een borstverbreder helemaal niet werken. Maar misschien zijn ze inmiddels van vorm veranderd ?
Die van mij was gewoon een lapje stof van 15 cm breed ofzo met dan gespen erop. Dat werkte gewoon niet, de deken trok meer naar achteren en dan zat het alsnog erg strak. Maar misschien voor jouw doel wel goed !?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 14:59