Omdat ik het gevaarlijk vind om mijn paard met 2 halstertouwen vast te zetten (steeds lengte bepalen, ze kunnen losgaan, geen paniekhaken...) wil ik graag trailerlijnen aanschaffen.
Maar: de standaard (elastieken) trailerlijnen zijn toch veel te lang? Zijn die bedoeld voor 1 paard in een 1.5 paards trailer zonder tussenschot oid? Ik kwam ook verstelbare lijnen tegen, die ik waarschijnlijk zal kopen, maar ik vraag me gewoon af hoe de standaard lijnen werken...
De elastieken zijn inderdaad wat lang. Ik sla ze soms een keer rond de stang dan zijn ze wat korter. Heb ook een verstelbare en een ketting in plastic slang. Gebruik ze doorelkaar net wat handig is en hoe groot paard/pony is.
Ik heb er gelukkig geen last van. Maar wel gehad... Ik werk liever niet met trailer lijnen. Ze moeten er gewoon op gaan. Ik gebruik liever geen trailerlijn. Bijv. Annemarie van de hoorn doet er speciale lessen voor dat ze er gewoon oplopen
Ik had hier altijd 2 van in mijn 1,5 paards trailer hangen, dan konden de paarden aan 2 kanten vast. De eerste keer even "meten" en daarna zit het altijd op dezelfde lengte vast en is het meteen goed.
Ik moet wel zeggen dat ik mijn paard altijd wat langer vast heb staan, zodat ze hun hoofd gewoon voldoende heen en weer kunnen bewegen om de balans te houden.
Kendra
Geplaatst: 17-01-16 17:47
@TS: die van Divoza zijn niet elastisch. Ik gebruik ze al jaren, enig nadeel is dat de gespen na verloop van tijd roestig worden, dan gaat het verstellen wat moeizamer.
Met die elastieken heb ik geen ervaring en zou ik persoonlijk ook niet voor gaan. Ik ben niet zo'n fan van elastiek in combi met paarden. Ik heb liever dat ze een keer het einde van de lijn tegenkomen en weten waar de grens is, dan dat ze door het elastiek heen gaan hangen. Ook op de trailer...
Ja, precies. Ik ga denk ik gewoon voor de verstelbare. Het gekke is dat de elastieken exemplaren (met vaste lengte) overal te vinden zijn, en de verstelbare minder gangbaar lijken te zijn. Ik vroeg me af hoe dat zat...
trysteffy
Geplaatst: 17-01-16 17:52
Ik heb die helastiek bevalt me goed zijn niet lang perfect voor een 1 of ander halve trailer. En best stevig zijn ze ook