Verzekering Shet

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

khirshanta

Verzekering Shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-16 02:49

Ik ben me zo eens in aan het lezen in zorgverzekeringen, maar snap het, ondanks de zoekfunctie niet helemaal.

Hoe zit dat nou met de verzekerde waarde? Er komt een inspecteur, en kijkt die dan of de verzekerde waarde overeen komt met die van je paard / pony? :o?

Ik ben wellicht een beetje simpel, maar ik denk- als ik een shet koop, en ik wil hem voor € 2000, heck- gooi het op grof, voor € 4000 verzekeren, dan betaal ik premie, dus kan dat.

Ik begin echter het idee te krijgen dat dat niet de bedoeling is }:0 tenzij hij gouden hoefjes heeft en swarovski kristallen poept.

Kijk, als ik 'm voor maximaaaaaaal 1000 zou kunnen verzekeren, dan heeft het niet heel veel zin... :\

Wesco

Re: Verzekering Shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 02:50

Je kan een shet bij de meeste verzekeringen niet hoger dan de gemiddelde waarde verzekeren. Dus dan heeft een verzekering geen zin.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-16 03:04

Kijk, dat helpt al een hoop in duidelijkheid. Dank je!

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 07:52

Het werkt een beetje hetzelfde als met een autoverzekering: de dagwaarde is bepalend.

Je kan niet over verzekeren, bij overlijden krijg je de vastgestelde waarde uitgekeerd, daar verzeker je voor.

1000 euro is voor een shet al veel, tenzij ie of gouden hoeven heeft of grand prix loopt ;) daarnaast heb je ook nog eigen risico, dat kan ook aardig oplopen.

Iedere maand sparen werkt ook prima om onverwachte kosten te dekken.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 08:00

Dat is ook om dierenleed tegen te gaan.
Bedenk maar als je een shet voor 200 euro koopt, verzekert voor 4.000 euro, dan is het rendabel wanneer hij binnen de voorwaarden komt te overlijden. :o :+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 08:02

Verzekeringen zijn per defenitie alleen voor hun éigen winst bezig. Ze zullen zo min mogelijk uitkeren.

Zelf gewoon maandelijks de "premie" apart zetten en je hebt je eigen verzekering.

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 10:38

Maar wie bepaalt nou de waarde van het paard dan? Ik heb dat ook nooit zo goed begrepen

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 11:01

Je kunt beter een gewone opstalverzekering afsluiten bij je gewone verzekeringsmaatschappij, hier heb je waarschijnlijk meer aan dan een paardenverzekering. Bij paarden onder de 10.000 euro heeft weinig zin om te gaan verzekeren, meeste dingen keren ze niet uit en in feite is je paard of pony niet meer van jou, maar van de verzekering. In situaties waarin de verzekering denkt dat een behandeling of operatie niet zinvol is, heb je maar te luisteren naar hun. Daarnaast als je van de verzekering af wil, moet je je eigen paard of pony weer terug kopen van de verzekering.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 11:08

myk_en_shant schreef:
Je kunt beter een gewone opstalverzekering afsluiten bij je gewone verzekeringsmaatschappij, hier heb je waarschijnlijk meer aan dan een paardenverzekering. Bij paarden onder de 10.000 euro heeft weinig zin om te gaan verzekeren, meeste dingen keren ze niet uit en in feite is je paard of pony niet meer van jou, maar van de verzekering. In situaties waarin de verzekering denkt dat een behandeling of operatie niet zinvol is, heb je maar te luisteren naar hun. Daarnaast als je van de verzekering af wil, moet je je eigen paard of pony weer terug kopen van de verzekering.

Je hoeft je paard nier terug te kopen bij opzegging van verzekering alleen wanneer deze blijvend ongeschikt is en je het paard niet wilt laten slachten maar wel de waarde min slachtprijs uitgekeerd wilt krijgen.
Laatst bijgewerkt door moyra op 15-01-16 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 11:10

Waarschijnlijk is het eigenrisico al de dagwaarde van de shet ;) gemiddelde shet zou niet meer dan 250 euro waard zijn

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 11:15

Dat bedoelde ik ook, verkeerd bewoord.

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 11:21

En als je je paard zou verkopen,is je verzekering dan ook opzegbaar?of moet je die dan ook afkopen?

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 11:27

Ik dacht dat ze een paard idd alleen verzekeren voor het bedrag wat het paard daadwerkelijk waard is?
Dus voor 4000 euro mag dat wel een Shet zijn met gouden hoefjes ofzo! :=

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 11:37

silversomali schreef:
Maar wie bepaalt nou de waarde van het paard dan? Ik heb dat ook nooit zo goed begrepen

Vraag en aanbod... Kortom marktwaarde.
En dan heb ik wel over het gemiddelde.

De gemiddelde shet is nou eenmaal geen 2000 euro waard.

karelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 13:14

Ik zou een shet inderdaad normaal niet eens verzekeren. Wij hebben een goedgekeurde dekhengst en deze is wel verzekerd maar deze Shet kostte dan ook 4500,- hij is verzekerd voor 4000,- En dan voor ziekte en letsel door de merries. onze merries hebben we niet verzekerd.

karelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 13:16

mairead schreef:
Ik dacht dat ze een paard idd alleen verzekeren voor het bedrag wat het paard daadwerkelijk waard is?
Dus voor 4000 euro mag dat wel een Shet zijn met gouden hoefjes ofzo! :=

Die van ons is gewoon zwart en heeft helaas geen gouden hoefjes. :o

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 13:44

je kan beter een potje maken om de DA kosten op te vangen dan dat je je shet verzekerd, de verzekering keert maar weinig uit en meestal komt de verzekerde waarde voor een shet niet hogen dan 500 euro dus dan heb de DA kosten en als je Shet overleefd krijg je in het totaal 500 euro,

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 13:51

ik vraag mij ook af waarom je een shet uberhaupt wilt laten verzekeren behalve als het een topmerrie is of een goedgekeurde zeer goede hengst, zoals karelien al eigenlijk aangeeft..

Immers, voor overlijden keren ze niet of nauwelijks iets uit bij een shet..

en voor ziektekosten.. Bijna alles wat eventueel duur is, valt voor de verzekering voor een shetlander al bijna onder 'total loss' dus geen vergoeding, alleen het overlijden wordt dan eventueel uitgekeerd.

Een flinke koliekoperatie is om even heel kil en zakelijk te zeggen al bijna duurder als een doorsnee shet aanschaffen. het komt er op neer dat wanneer medische kosten hoger zijn dan een x percentage van de verzekerde waarde, dat er dan gewoon niet vergoed wordt, of je moet een groot deel zelf betalen..

voor zover ik zo hoor en lees, is de gemiddelde verzekeringswaarde van een shetlander zo'n 500 euro.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 01:10

Ik snapte de te verzekeren waarde niet- vandaar dat ik het hier wilde navragen. Het heeft inderdaad dan geen nut een zorgverzekering voor een shet te nemen.