Paar weken terug een ontzettend leuk paard gekocht. Helemaal laten keuren en goed bevonden. Na gevraagd of hij stalondeugden had oid en dat was niet het geval.
Echter na een paar dagen bij mij op stal begon die heel af en toe wat op de stal te 'likken'. Later kwamen wij erachter dat hij heel af en toe aan het luchtzuigen was..
Nu schrok ik daar best van, omdat ik niet een paard had gekocht die zou luchtzuigen. Ik heb 2 a 3 weken na de koop contact opgenomen met de eigenaren en die vertellen dat ze dit in al die jaren bij hun nog nooit heeft gedaan en dat zij het dus ook nooit gezien hebben.
Nu kan ik begrijpen dat een paard kan gaan luchtzuigen als die in een andere stress volle omgeving komt. Echter is dit paard al sinds week 1 heel erg op z'n gemak en staat altijd relaxt in zijn stal. Het is absoluut geen drukte maker of stresser oid.
Ik heb aardig wat betaald voor dit paard, maar nu die luchtzuigt is dat het geld misschien wel helemaal niet waard. Het paard gaat sowieso niet weg en in hoef hem ook niet te verkopen. Wel wil ik er graag de sport mee in en dat kan natuurlijk nog steeds.
Wat is mijn recht nu wat betreft geld etc?