De LRV is één chaos gebaseerd op vage communicatie, en de VLP is dan weer gek duidelijk, maar ik zit dus wat vast. Ik zou Endurance willen starten dit jaar (via de VLP, want LRV doet geen Endurance-wedstrijden meer) maar wil me niet beperken tot endurance. Ik wil mijn paard ook kunnen voorbrengen in de (basis) Dressuur en soms eens een paar sprongen wagen voor de gekte. Ik zou tenslotte graag eens Eventing willen doen met het paardenbeestje, niet te hoog gegrepen, gewoon in de laagste klassen blijven, puur voor de lol. Het is echter moeilijk om aan wedstrijden te beginnen als je zo "grijs" bent in de paardenwereld van de VLP en de LRV, heb ik gemerkt. Ik rijd met Lana zowel bitloos als met bit, ik zou graag wedstrijden meedoen om doelen voor ogen te hebben en omdat ik ook wel wat competitiviteit wil af en toe, maar ik ben niet van plan een hardcore wedstrijdruiter te worden. Recreatie vind ik maar saai, en dat is niet alleen voor mij saai, maar duidelijk ook voor Lana nu ze conditie heeft. Twintig km is meestal het maximum dat recreatieruiters doen, en dat is veelal stap... en dat zie ik niet zitten, en Lana is te gek op lopen en alles van zichzelf geven daarvoor.
Hoe pak ik dit aan? LRV vertelde me dat ze dus geen endurance meer doen, maar ik heb de indruk dat LRV een stuk goedkoper is als je ook dressuur/springen/eventing wilt meedoen van tijd tot tijd. Ik ga me wel zoiezo terug moeten aanmelden bij de VLP als ik endurance wil meedoen, maar twijfel om bij de LRV te gaan vanwege al het geld. Gelden licenties evenzeer bij de LRV? Het is me zo'n enigma.