Ervaringen leasen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wanaka

Ervaringen leasen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 13:49

Ik ben erg benieuwd naar ervaringen met leasen!

Positief/negatief, particulier/'commercieel', et cetera. Ook ben ik benieuwd naar contractstormen en hoe kosten verdeeld waren.

Ik hoor het graag. :D

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 13:53

Hier hele slechte ervaring, paard werd na een week of wat zomaar weer uit de wei gehaald en meegenomen door de eigenaar. _-:( Wees dus selectief met wie je in zee gaat.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 13:55

Ik ga per 1 februari een paard leasen. Ik heb zelf een contract opgesteld met afspraken erin die voor zowel mij als de eigenaar belangrijk zijn zodat er geen misverstanden ontstaan. Contract heb ik als voorbeeld gevonden op internet en deze aangepast naar mijn wensen.

Paard blijft op locatie staan en ik mag hem 3x per week per maand leasen. Betaal een vast bedrag per maand en de kosten zoals smid en dierenarts zijn voor rekening van de eigenaar.

Wanaka

Re: Ervaringen leasen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 14:00

Mrie, dat is inderdaad wel heel ellendig zeg. := Thanks voor de tip!

Fjordjes, ben benieuwd hoe het je gaat bevallen! Mag ik vragen hoe je in contact bent gekomen met de eigenaar?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 14:11

Via Marktplaats, stond een advertentie en daarop gereageerd.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 14:24

Ik heb meerdere malen een paard geleased. Ik betaalde dan alle kosten zoals voor een eigen paard.Het voordeel is dat je kunt stoppen wanneer je niet meer wilt en het paard dan gewoon blijft waar hij is. Dit was steeds leasen op locatie. Een keer heb ik ruzie gekregen met de eigenaar omdat ik vond dat er een dierenarts bij moest komen [door mij betaald] en de eigenaar dat niet wilde. Ik ben daar toen gestopt. Achteraf bedenk ik dat uiteindelijk de eigenaar de baas is en het laatste woord heeft. Dat is het nadeel van leasen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 14:29

Het ligt eraan van wie je leased.
Ik heb er ook negatieve ervaringen mee.
Wat belangrijk is dat er duidelijk afspraken op papier staan.
Als jij volledige kosten hebt zul je vrij baan moeten hebben als het goed om dierenarts etc. Bij mogelijk ernstige verwondingen waar inlapen een optie is zal er natuurlijk met eigenaar overlegd moeten worden.
Maar ik zou eerder gaan voor koop.

Wanaka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 14:38

Mag ik vragen waarom eerder kopen? :) Toch vanwege je uiteindelijke rechten/plichten?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 14:46

Ik heb mijn pony een aantal jaar geleden verleasd
En deze uiteindelijk na 3 waarschuwingen ook opgehaald
Want ze werd niet goed genoeg verzorgd naar mijn mening.
Overigens wel zo gedaan dat het meisje eerst haar wedstrijd nog kon rijden
Want dat meisje (12 jaar) kon er ten slotte niets aan doen.
Pony heeft er een maand of 8 gestaan.
In het contract ook duidelijk gezegd dat ik bij controle aan kon geven dat de pony niet voldoende werd verzorgd daar een waarschuwing voor zou worden gegeven.
Helaas hebben zelfs 3 waarschuwingen niet het gewenste effect gehad

Maar heb ook de pony al eens verleasd en toen ging het wel heel goed

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 14:57

waxmeltsenzo schreef:
Het ligt eraan van wie je leased.
Ik heb er ook negatieve ervaringen mee.
Wat belangrijk is dat er duidelijk afspraken op papier staan.
Als jij volledige kosten hebt zul je vrij baan moeten hebben als het goed om dierenarts etc. Bij mogelijk ernstige verwondingen waar inlapen een optie is zal er natuurlijk met eigenaar overlegd moeten worden.
Maar ik zou eerder gaan voor koop.

Toen ik begon met die leasepony wist ik nog te weinig om een eigen pony te kunnen hebben. Dit was een lespony waar ik veel van geleerd heb. Tenslotte wilde ik hem ook kopen, na 2 jaar geleased te hebben, maar de eigenaar wilde hem niet verkopen,ook niet na een zeer ruim bod. Dat is zijn goed recht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 15:05

Hier 2 jaar een dekhengst geleased. Nam alle kosten op mij. Op papier stond dat bik ernstige verwondingen overlegd werd met de eigenaar. De rest was voor mij. Heb hem bijna 2 jaar gehad, toen is hij verkocht. Positieve ervaring.

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 15:06

Ik lease nu een paard, zorg dat je een contract hebt waar alles duidelijk op staat. Als je vragen hebt, stel ze dan ook want straks loopt het mis.. Ik betaal per maand een vast bedrag, de hoefsmid en dierenarts etc. behoren daar niet toe. Ik ervaar dit positief, eigenaar en ik kunnen het ook gewoon met elkaar vinden. Je moet het goed met het paard kunnen vinden, maar is ook een pretje als je goed met de eigenaar op kan schieten :)

Wanaka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 15:07

Goed om te horen allemaal. :j Bij mij is ook voornaamste reden om de stap van ex-manegeruiter naar eigen paard te kunnen maken/het beste voor te bereiden.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 15:28

Wanaka schreef:
Goed om te horen allemaal. :j Bij mij is ook voornaamste reden om de stap van ex-manegeruiter naar eigen paard te kunnen maken/het beste voor te bereiden.

Je kunt het best doen Wanaka, ondanks de kans op problemen, want die krijg je toch wel, en ook [en nog meer] als je een eigen paard koopt. Maar de kans op plezier met de paarden is veel groter! :j /3

Wanaka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 15:32

Haha, dat geloof ik graag ja!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 16:12

[TAO] paard leasen is een onlangs geopend topic waar ook al veel reacties beschreven staan. Daarom hier een slotje. Als je jouw reactie of link van het topic daar neerzet, kunnen jullie daar verder uitwisselen.