Ik heb een vraagje: hoelang rijden jullie in op wedstrijd? En waar laten jullie dat van afhangen?
Ik hoor het graag.
Groetjes Jolijn
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Lowara schreef:Ik rij meestal max 20 minuten in. Anders is de energie echt op bij de tweede proef. Blijft tricky met een koudbloed en het behoud van de impuls. Uitloop etc heb ik dan ook een hekel aan, omdat dat standaard in mijn nadeel werkt. ( zelfs 10 minuten extra al)
Ooit gecheckt bij de ringmeester, juiste tijd erop en weer checken tijd.....en uiteindelijk liep het 2 (!!!!!!!) uur uit. Nou.. Toen had ik echt een dood paard, ondanks continue stappen tussendoor.
Was 'gelukkig' een onderlinge club springwedstrijd, maar ik stond daarna een tijd bekend als de ruiter die mikado speelde met het parkours, dus dan weet je genoeg
naar de jury gestapt. Lowara schreef:Ik rij meestal max 20 minuten in. Anders is de energie echt op bij de tweede proef. Blijft tricky met een koudbloed en het behoud van de impuls. Uitloop etc heb ik dan ook een hekel aan, omdat dat standaard in mijn nadeel werkt. ( zelfs 10 minuten extra al)
Ooit gecheckt bij de ringmeester, juiste tijd erop en weer checken tijd.....en uiteindelijk liep het 2 (!!!!!!!) uur uit. Nou.. Toen had ik echt een dood paard, ondanks continue stappen tussendoor.
Was 'gelukkig' een onderlinge club springwedstrijd, maar ik stond daarna een tijd bekend als de ruiter die mikado speelde met het parkours, dus dan weet je genoeg
Babootje schreef:Lowara schreef:Ik rij meestal max 20 minuten in. Anders is de energie echt op bij de tweede proef. Blijft tricky met een koudbloed en het behoud van de impuls. Uitloop etc heb ik dan ook een hekel aan, omdat dat standaard in mijn nadeel werkt. ( zelfs 10 minuten extra al)
Ook wel eens meegemaakt. Tijdens de wedstrijd tot twee keer toe de volgorde omgegooid. Dat betekent dat je wel tot 2 x toe aan het inspringen gaat. Toen we eindelijk aan de beurt waren had ie er ook niet zo'n zin meer in. Wel foutloos door het parcours. Maar geen winst (stijl) Jury vond hem wat te "lauw" door het parcours gaan. Normaal doe ik het niet snel maar toen ben ik toch wel even![]()
naar de jury gestapt.
Paardlief heeft niet veel nodig, even opwarmen alleen.