[PG]Zorry Friese ruin

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zorry

[PG]Zorry Friese ruin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-16 11:05

Ik ben op zoek naar mijn oude paard Zorry.
Het is een 8 jarige friese ruin, hij heeft op zijn linker achter been een witte aftekening.
Zijn volledige naam is Zorry fan't surcher oord.

Zijn moeder is adel van houw
Zijn vader is Fridse 423
vader van moeder Feitse 293p

Ik heb hem vanaf veulen af aan gehad, en heb hem door omstandigheden moeten verkopen.
Ik zou graag willen weten hoe het met hem gaat.

Ik had de eigenaar gevonden via bokt alleen nu blijkt hij weer verkocht te zijn aan Pieter wijbenga en vanaf daar is hij al weer verkocht.

Bamii

Re: [PG]Zorry Friese ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 14:54

Hij staat nog als verkocht op de website van Wijbenga dus dat is nog niet zo heel lang geleden, heb je al aan hem gevraagd waar naar toe?

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 14:59

Ik zou hem inderdaad even een berichtje sturen. Het kan wel zijn dat hij je de gegevens van de nieuwe eigenaar niet geeft, vaak word het niet gewaardeerd dat handelaren hun gegevens uitgeven.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 18:33

Ik heb wijbenga al een email gestuurd en antwoord terug gehad, maar willen niks zeggen waar hij naar toe is.
Ze zegt alleen het buitenland dus denk dat de kans klein is dat ik er nog achter kom.

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 19:12

Ja dat word inderdaad moeilijk, Friese paarden gaan over de hele wereld; Engeland, duitsland, zweden, Amerika. Dus denk dat je deze zoektocht net zo goed kan opgeven.
Ik weet dat het rot is, heb zelf ook járen gezocht naar een oud bijrijdpony van mij, geen geluk en denk dat ze ondertussen is overleden.

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 21:35

Ach jammer dat hij dat niet wil zeggen waar hij is, maar aan de andere kant ook wel begrijpelijk van een handelaar.

De vorige verzorger van mijn paard dacht dat mijn paard ook verkocht naar het buitenland was en dat dat einde verhaal zou zijn (toentertijd ook verkocht aan handelaar). Totdat ze opeens een foto op bokt tegenkwam... :)

De enige tip die ik nog voor je heb is de site van wijbenga goed in de gaten houden. Soms sturen mensen wat foto´s of een verhaaltje van het paard wat ze daar gekocht hebben, die zetten ze dan op de homepagina. Wie weet komt de jouwe voorbij.

wech

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 18:34

Op Texel staat een Fries te koop die Zorry heet, misschien is dat hem.
Ik weet het niet zeker maar ik hoop dat je je paardje snel terugvind! Sterkte :)

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-16 19:14

Dat was hem in texel, hij is vanaf daar weer terug verkocht naar Wijbenga en daar van uit naar het buitenland heb ik vernomen.

wech

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 10:17

Oohw... Sorry dan weet ik het ook niet meer.. Succes met zoeken nog... :j

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-16 12:59

Bedankt

FancyMug

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 13:56

Ik heb wat gekeken op sites, maar kon hem ook niet vinden... Echt rot voor je... :(

Ik wens je toch nog veel succes met het zoeken (en hopelijk vinden) van je paardje! ;)