Even een vraagje. Mijn paardje heeft begin november een 200 grams deken op gekregen omdat hij het enorm koud had vanwege zijn te dunne vacht. Het was toen overdag 5 graden en wat regen. Een maand later was het ineens 15 graden, toen 100 grams opgedaan. Heb een 300 grams klaarliggen, wanneer kan die er op? Ik wil als het kan van de 100 naar 300 grams, omdat de 200 grams voor geen meter ligt. Past niet goed. Hij is op het moment aan het verharen, ik denk naar zomervacht terug...?
Als je paard het overdag lekker warm heeft dan zal hij het 's nachts ook wel redden!
MphM
Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-16 23:05
Change3x schreef:
Als je paard het overdag lekker warm heeft dan zal hij het 's nachts ook wel redden!
☺️☺️ dankjewel
Denisejazz
Geplaatst: 08-01-16 23:05
Ik heb ook mijn 200 grams op, paard is er lekker warm onder en verhaart ook.
Ik zou niet té snel naar een 300 of 400 grams deken gaan, bewaar die voordat het echt gaat vriezen, anders heeft je paard niks aan dat deken wanneer je hem er nu al opgooit.
Gewoon voelen iedere dag onder het deken van je paard, als het paard er gewoon warm onder is zal ik er zelf geen dikkere deken opdoen, tot het gaat vriezen dan wel.
In de lies echt tussen achterbeen en koker/uier in. Daar moet het lekker warm zijn. Warm onder de deken is fijn, maar dat zegt te weinig over de lichaamstemperatuur omdat daar de isolatiefactor vacht een stuk vertekend. Al is zweten onder de deken niet de bedoeling en rillen evenmin.