Ervaringen BE-examen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tessabo

Ervaringen BE-examen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-16 23:13

Ben van plan binnenkort het BE-rijbewijs te gaan halen. Wat zijn jullie ervaringen bij dit examen? Waar letten ze op? Wat moet je kunnen? Wat vragen ze? Ik rij momenteel al met een 1-paards trailer.

Snollygoster

Re: Ervaringen BE-examen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:14

Er is een centraal topic over rijexamens ;)

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:24

rustig rijden, nog meer kijken dan met B, en heel belangrijk: altijd goed laten zien dat je oplet dat je niks blokkeert of hindert met je lengte zoals een kruising oprijden waar een fietspad voor ligt. Daar kun je bijv. met een auto makkelijk tussen het fietspad en de weg opstellen om te kijken maar als je trailer er achter hangt, staat die dan dus stil op het fietspad en dat mag niet!

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:30

En zoveel mogelijk rollend oplossen want je lading houdt niet van veel remmen en gasgeven

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:31

Kijken kijken en kijken. Ze willen dat je weet dat je met iets groots op de weg bent. Dus continu je combinatie in de gaten houden (waar tie eventueel uitzwenkt met afwenden etc). Ik vond het allemaal reuze meevallen :)

Charlottemv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:48

frankiej schreef:
rustig rijden, nog meer kijken dan met B, en heel belangrijk: altijd goed laten zien dat je oplet dat je niks blokkeert of hindert met je lengte zoals een kruising oprijden waar een fietspad voor ligt. Daar kun je bijv. met een auto makkelijk tussen het fietspad en de weg opstellen om te kijken maar als je trailer er achter hangt, staat die dan dus stil op het fietspad en dat mag niet!

Dit precies en ook goed kijken waar hij naartoe uitzwenkt, dus constant in de gaten houden bij links of rechts afslaan.
Ik ben rij-instructrice.

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 07:13

Even een stipje voor mij. Ik ga binnenkort ook voor mijn BE!

Begrijp ik goed dat je ook een theorie-test krijgt? Of worden er gewoon vragen gesteld voordat je wegrijdt?

Heb jij al wat ingepland Tessabo? Ik denk dat ik in maart/april mijn BE wik gaan doen ivm het weer.

Charlottemv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 07:25

Femm_k schreef:
Even een stipje voor mij. Ik ga binnenkort ook voor mijn BE!

Begrijp ik goed dat je ook een theorie-test krijgt? Of worden er gewoon vragen gesteld voordat je wegrijdt?

Heb jij al wat ingepland Tessabo? Ik denk dat ik in maart/april mijn BE wik gaan doen ivm het weer.

Er worden aan tafel wat vragen gesteld over je aanhanger/trekgewicht. Dit leer je gewoon tijdens je les als het goed is en eenmaal bij de aanhanger aangekomen moet je hem eerst aankoppelen. Vervolgens rijd je een stukje (half uurtje ongeveer) en aan het eind moet je hem weer afkoppelen, dan ga je naar binnen en krijg je de uitslag.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 07:30