Oudste shet staat vaak alleen, kan dit iets betekenen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

OneAndOnlyx

Oudste shet staat vaak alleen, kan dit iets betekenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 21:15

Hoihoi!

Mijn Shetlander van over 3 dagen 23 staat heel veel alleen. Ze staat dan suffig voor zich uit te staren. Mijn andere paarden eten dan vaak hooi, of staat wat bij elkaar. Zij lijkt er soms niet helemaal 'bij te horen'. Heeft dit te maken met rangorde, of is dit echt iets van haarzelf? Ik merk het eigenlijk sinds een klein tijdje pas op. Ik kan het maandag aan de DA vragen, die komt de tanden doen & naar haar kijken ivm hoest.

Maureen95

Re: Oudste shet staat vaak alleen, kan dit iets betekenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 21:23

rangorde en haarzelf. Je hebt paarden die een beetje een einzelganger zijn. Zijn inderdaad wat oudere paarden. Kan het kloppen dat jou paarden dan wat jonger zijn en spelen en ravotten? Daar houden die oudjes namelijk niet zoveel meer van :D

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-16 09:41

Maureen95 schreef:
rangorde en haarzelf. Je hebt paarden die een beetje een einzelganger zijn. Zijn inderdaad wat oudere paarden. Kan het kloppen dat jou paarden dan wat jonger zijn en spelen en ravotten? Daar houden die oudjes namelijk niet zoveel meer van :D

Ja 12, 7 en 5. Zij springt er bovenuit wat betreft leeftijd, beschermt wel graag haar dochtertje. Ook kan ze flink boos worden als een van de paarden bij haar hooi komt(heeft ook met rangorde te maken). Ze spelen niet zo heel veel maar als dat zo is rent mijn oudste afentoe nog wel mee.

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:37

Mijn paard staat het liefst alleen of met 1 ander paard. Zodra er twee bij hem komen vind hij het teveel en loopt hij weg.

In jouw geval denk ik dat dit inderdaad met haar leeftijd te maken heeft, dat spelen hebben ze niks meer mee. Denk niet dat je je hier druk om hoeft te maken!

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-16 17:41

Aedema schreef:
Mijn paard staat het liefst alleen of met 1 ander paard. Zodra er twee bij hem komen vind hij het teveel en loopt hij weg.

In jouw geval denk ik dat dit inderdaad met haar leeftijd te maken heeft, dat spelen hebben ze niks meer mee. Denk niet dat je je hier druk om hoeft te maken!

Oh okee! Nou bedankt voor je berichtje :D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 17:45

Een shet van 23 is nog niet oud, hoor ;)

Het is pas van de laatste tijd en ze hoest, schrijf je.
Kan zijn dat ze gewoon niet fit en lekker is :(:)

Heeft ze koorts?

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-16 18:00

Shirley schreef:
Een shet van 23 is nog niet oud, hoor ;)

Het is pas van de laatste tijd en ze hoest, schrijf je.
Kan zijn dat ze gewoon niet fit en lekker is :(:)

Heeft ze koorts?

Nee vind ik ook niet haha. Wel op leeftijd maar niet echt oud oud. Ja dat zou best kunnen inderdaad. Nee ze zit goed in haar temperatuur. Ik maakte me wat zorgen want haar vacht werd wat doffer. Toen heeft ze een spuitje vitamine gekregen en toen zag ze er al een stuk fitter uit! Maar dat is nog niet eens 2 maanden geleden dus ze hoeft dat nog niet opnieuw.