Timberlands als stalschoenen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Timberlands als stalschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 19:53

Ik zoek fijne schoenen voor op stal waar ik uren mee kan lopen, en die niet bij de eerste de beste uitmestbeurt uit elkaar vallen.

Nu heeft een vriendin van me nog een paar oude (bijna niet gebruikte) timberlands staan in mijn maat. Zouden die daarvoor geschikt zijn? Ze zijn waterdicht, maar dat is natuurlijk iets anders als dat ze tegen de urine kunnen. Mijn stal is trouwens altijd super schoon, dus ik sta niet in de boel te soppen als ik in de stal loop.

Iemand ervaring met Timberlands tussen de paarden?

Heleennn

Re: Timberlands als stalschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 19:58

Naar mijn ervaring doen de oude modelletjes dit prima maar de nieuwere versies zijn minder stevig naar mijn idee... Waarschijnlijk omdat ze meer verkocht en dus ook geproduceerd werden vanwege de hele rage van Timberlands onder een leuke jeans om gewoon elke dag te dragen.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 20:01

Ik ZWEER bij Timberlands. Ik heb voetproblemen waardoor ik nooit normaal heb kunnen lopen en eigenlijk nog steeds niet, maar op Timberlands gaat het tot nu toe het beste :D De sneakers zou ik niet zo snel aandoen naar stal, deze zijn niet stevig en er zitten bij mij al gaten in de zolen. Maar de wat meer bergschoen model kan denk ik wel, zijn stevig, goed schoon te houden en waterdicht! Of ze urine dicht zijn, weet ik niet? Maar wanneer sta je nou tot je enkels in de urine?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 20:02

Bij urine gaat het vooral om de lijmlagen die hierdoor kunnen oplossen. En dat doen ze bij sommige schoenen al van de damp....

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 20:03

Ik wist niet dat, dat kon :oo Weer wat geleerd haha.

Ik denk dat het wel goed gaat, de timberlands die ik heb, zijn voor het grootste gedeelte genaaid!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 20:20

Vind je dat niet zonde?

Oude Timerlands gaan wel, is mijn ervaring. :j

Ik zweer nog steeds bij mijn Redbacks, Australische laarzen. Beste die ik ooit gehad heb, wil nooit meer andere! Ik misbruik ze echt, en ze gaan al jaren mee. :)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 20:45

Eerlijk gezegd vind ik niet alle timberlands mooi genoeg om "gewoon" aan te doen, dus zonde vind ik het in dat opzicht niet ;)

Fijn dat de ervaringen zover goed zijn. Denk dat ik ze dus van haar ga overnemen :)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 20:53

Wie weet helpt het nog als je ze regelmatig spuit :)

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 20:57

ik heb zelf timberlands, niet bij de paarden maar ze zijn super stevig! als ze niet zo mooi waren deed ik ze aan naar de paarden!

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 21:03

Ja hoor, Timberland, het wandel/bergschoenmodel voldoet prima. Ik borstel ze af en toe af, beetje vet erop en nachtje in laten trekken.
Geen enkel leer kan echt tegen urine.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 21:31

Ik raad ariats aan!!

Lanolynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 11:45

Ik zweer ook bij Timberlands haha, loop hele dagen op stal ermee en heb ze nu al een hele tijd, na een poetsbeurt zien ze er nog uit als nieuw. Mijn ariats daarentegen waren met 3 maanden versleten, terwijl ik ze elke dag schoonmaakte en elke week een grondige poetsbeurt gaf:(

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 11:49

ik gebruik mijn timberlands op de berg, sneeuw, regen, ijzel, modder tot mijn enkels ze leven nog steeds <3 ik wil nooit meer anders

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 11:50

Ik heb berg/wandelschoenen van de makro. Ben er erg blij mee! Ze zitten als gegoten en laten niet los door de urine (loop regelmatig door een laagje urinewater wat in de mesthoop blijft liggen).

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 11:50

Heb altijd stevige wandel/bergschoenen, voor zowel het wandelen met de honden als bij de paarden. Doe er alles op, ook het rijden (met chaps). Ik zweer erbij, zitten heerlijk, kan er de hele dag op rondlopen zonder last en het rijdt ook nog fijn.

Gemiddeld genomen gaan ze een jaar of 2 mee, maar ik gebruik ze dan ook erg zwaar. Inc nattigheid en modder en dagelijks.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 11:53

Je kan het proberen. Zelf heb ik GRIsport. Die zijn naar mijn ervaring een stuk beter als de ariat en timberlands en qua prijs ook nog goedkoper. Maar dat zal bij iedereen anders zijn. Maar als het toch oude zijn valt het te proberen.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 07-01-16 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 11:54

Ik haal tegenwoordig meestal wandel/bergschoenen bij Scapino, die zitten mij heerlijk en gaan best lang mee ondanks alles wat ik er mee uitspook. Heb weleens een zomersoort Timberlands gehad. Eerst gewoon afgelopen en daarna voor op stal in de zomer gebruikt tot je er écht niet meer mee over straat kon. Zou het met een 'nieuw' afgelopen paar zo weer doen.

Ammo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 13:05

ik lees even mee

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 13:08

Even voor de liefhebbers timberland.nl in de gaten houden.

Heb een paar sneakers met wintervoering gekocht onlangs voor de helft van het geld.

Denk dat ze als stalschoenen prima zullen functioneren maar vind ze te mooi daarvoor.
Ik heb een paar simpele laarsjes van Detachlon gehaald voor de zomer en voor de winter goede winterrijlaarzen waarmee ik ook de drek door kan.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 13:26

Ik doe al 3 jaar met me ariats en ben er niet te zuinig mee
Loop Door de blub mest e.d

julie0307

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 17:29

Timberlands lijken mij hier prima voor alleen heb ik er wel geen ervaring mee

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 17:35

Ik heb ook Timberlands, maar ik vind het echt een blok aan m'n poot. Ze zijn best wel zwaar. Na een lange schooldag zijn mijn benen veel meer uitgeput, dan als ik gewoon op sneakers loop. Vriendin van mij gebruikt ze ook als stal schoenen, maar vlekken van water en plas blijven er wel opzitten. I
k heb als stal Schoenen oude airmax. Heeft een hoge zool dus plas ed loopt er niet bij in, en ze zijn makkelijk schoon te maken.

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 17:36

Ik heb zelf sinds kort Timberlands, maar dan gewoon als schoen voor in het dagelijks leven :p
Ik vind ze ook echt mega fijn! Door mijn hypemobiliteit heb ik nog wel eens last van instabiele enkels, maar met de Timberlands eigenlijk geen last meer van!

Heb er trouwens wel eens de hond mee uitgelaten, en dan moet ik ooit door drassige stukken lopen, en dat gaat er ook prima mee. De schoenen geven mij genoeg grip, en zijn na afloop ook makkelijk schoon te maken :)

maysancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 17:40

Zijn super fijn als stal schoenen. Ik gebruik mijne inmiddels alweer 2 jaar en zien er nog goed uit! Zijn nog steeds waterdicht.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 11:32

Ik heb ook nog een Ariat lacer, westernmodel schoen. Ook heerlijk. Maar als ik veel moet lopen, zijn ze wat zwaar. Moeilijke voeten... :D