Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Odetje92 schreef:De huidige caps zijn gewoon nog veilig en bruikbaar, maar er is gewoon een vernieuwde certificering.
Wat FeeY zegt betreft uitverkoop gaat niet gebeuren, de meeste ruitersportzaken hebben schaarste omdat de certificeringseisen nogal wat voeten in de aarde heeft gehad bij fabrikanten om alle machines ed om te zetten naar het nieuwe in een heel kort tijdsbestek.
Langzaamaan komen de meeste merken nu met caps met het nieuwe keurmerk.

FeeY schreef:Odetje92 schreef:De huidige caps zijn gewoon nog veilig en bruikbaar, maar er is gewoon een vernieuwde certificering.
Wat FeeY zegt betreft uitverkoop gaat niet gebeuren, de meeste ruitersportzaken hebben schaarste omdat de certificeringseisen nogal wat voeten in de aarde heeft gehad bij fabrikanten om alle machines ed om te zetten naar het nieuwe in een heel kort tijdsbestek.
Langzaamaan komen de meeste merken nu met caps met het nieuwe keurmerk.
Wat ik zeg is niet waar?
Als je nu kijkt bij de grote ruitersportzaken is dit wel degelijk waar hoor! Ik heb zelfs hierboven een voorbeeldje gestuurd.
nynke1995 schreef:Ik heb de knhs gemaild en kreeg dit als antwoord:
Het is inderdaad zo dat er een nieuwe norm zit aan te komen voor helmen en bodyprotectors. Om dit te bespoedigen heeft de NMA de huidige norm ingetrokken en een tijdelijk norm vastgesteld.
Dit heeft niet direct consequenties. Alle producten die onder de oude norm zijn gemaakt zijn veilig en kunnen zonder problemen verkocht worden. Volgens de branchevereniging van producenten van ruitersportartikelen aangesloten bij de FGHS (http://www.fghs.nl ) zal begin 2016 de nieuwe norm bekend worden gemaakt. Er zal vervolgens in alle redelijkheid gekeken worden of er een overgangstermijn nodig is of dat de producten die onder de huidige norm vallen ook automatisch onder de nieuwe norm vallen. Zodra over dit onderwerp meer bekend is zal de KNHS de communicatie op zich nemen”
Op zich nog onduidelijk want we zijn nu eind januari en nog niks duidelijk...