Ik ga binnenkort verhuizen en dan gaan de paarden ook aan huis wonen!

Nu is het dus zo dat ik een hele lieve Frieze merrie van 21 jaar heb die altijd de leider is van alle paarden , sinds 2 maanden heb ik een nieuwe 'eigenwijze' pony gekocht van 6 jaar (friesxmerens ruin) en die heeft de eerste dagen mijn merrie paar keer heftig aangevallen (paar keer in de schoft gehangen) omdat hij graag boven haar wou staan.
Mijn merrie heeft uiteindelijk het plekje afgegeven (ook al is ze het er niet altijd mee eens) ze heeft wel ontzag voor hem en ondanks alles blijft ze wel erg nieuwsgierig naar hem en wilt graag bij hem zijn, ook al vind ze het soms wel spannend als hij te dicht in haar beurt komt:P
Maar ze kunnen alweer bij elkaar staan en het gaat goed samen!
Soms wil mijn ruin mijn merrie kriebelen maar dat vind ze nog erg spannend omdat hij ook zo in dr schoft heeft gehangen.. maarja dat heeft even tijd nodig voordat zij hem weer vertrouwd natuurlijk.
Binnenkort worden ze verhuisd 1 voor 1, en vroeg ik mij dus af wat verstandiger is.
Dat ik eerst mijn ruin over breng of eerst mijn merrie, zodat het niet weer ging als de vorige keer..
Het zal natuurlijk ook anders zijn omdat ze met zijn tweetjes staan dan ipv nog andere paarden om zich heen..
Maar wat is verstandig?
(De eerste keer dat ze elkaar ontmoette, was mijn merrie helemaal blij met hem en liet hem niet met rust, terwijl hij ook zijn nieuwe plek wou verkennen, ze gaf hem niet echt de ruimte daarvoor, daarom vloog hij haar ook aan)