auto's die niet afremmen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

salisky_04

auto's die niet afremmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 16:55

Grr, heb jij dat ook weleens? Dat je op buitenrit bent met een pony die snel schrikt en dan raast er plotseling een auto voorbij. Hoe houd je dat tegen?
- neem een paal mee en steek die opzij zodat de auto wel moet remmen
- blijf gewoon rustig, ze willen je alleen maar boos maken. Dan doen ze het heus niet meer.
Nou, noem maar op. Waarschijnlijk zijn er nog meer tips

Ibbel

Re: auto's die niet afremmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 16:57

Uhm, een paal meenemen met een schrikachtig paard? Hoe denk je dat te doen?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 16:57

Gewoon doorrijden?!

Je hebt zelf ook de omgeving in de gaten houden, dus "plotseling" een auto die voorbijraast zou niet voor mogen komen.
Die had jij allang moeten horen/zien.

Mijn paarden zijn er goed aangewend en ik heb ook liever dat ze gewoon doorrijden dan afremmen en weer optrekken (dat geeft veel meer geluidsverschil).

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 16:58

Huh, auto's mogen gewoon op gepaste afstand met een normaal tempo langs je heen rijden.
Het is lief als ze extra rekening met je houden maar dat kan en mag je niet afdwingen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 16:58

ik wapper altijd met mijn arm en rijdt zo lang mogelijk midden op de weg bij smalle wegen. Meer dan dat kun je er niet aan doen. Aso's zullen er altijd zijn, zowel in de auto als op het paard overigens.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 16:59

Ik denk dat de meeste mensen niet het besef hebben dat een paard kan schrikken van een voorbij rijdende auto. Mensen die niets met paarden hebben staan er niet bij stil dat het beestje kan schrikken.

salisky_04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 17:00

Ja oké, je begrijpt wat ik bedoel

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:02

Als ik alleen ga buitenrijden mogen auto's doen wat ze willen, aangezien mijn paard niet bang is voor verkeer. Vind het zelf alleen vervelend als ze zo kort langs rijden dat ik met mijn beugels tegen de spiegels aan kom(ja vaak genoeg gebeurd..).
Als ik andere paarden bij heb en andere mensen dan rij ik zo breed mogelijk en als paarden bang zijn voor verkeer gebaar ik dat mensen voorzichtig moeten zijn.

Eerder had ik altijd een zweep bij die ik mooi opzij kon steken(was knalgroen dus valt wel op), maar hoe vaak ik daar een wielrenner met z'n snuffel in heb gehad is ook al niet meer te tellen :')
Dus nee, mensen houden hier 0,0 rekening met je, daarom ben ik blij dat die van mij geen kik geeft.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:02

lolsa_kedy04 schreef:
Ja oké, je begrijpt wat ik bedoel

Nee? :+

Ik denk inderdaad ook dat sommige mensen er gewoon geen besef van hebben dat paarden ervan kunnen schrikken.

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:03

Ik lees er ook een mooie uitdaging in voor de ruiter. Doe je wel eens aan schriktraining? Natuurlijk heb je er mensen bij die denken dat ze beter zo hard mogelijk langs een paard kunnen.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:03

Of je doet netalsof dat je je paard niet onder controle hebt :p dan durven ze er niet langs bang voor krasjes :)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:04

xxdomiixx schreef:
Of je doet netalsof dat je je paard niet onder controle hebt :p dan durven ze er niet langs bang voor krasjes :)

Dat klopt wel :+
Mijn paard is dan wel niet bang voor verkeer, hij kan soms best debiel doen voor andere dingen. Als hij dan ineens ronddraaiend op de weg staat, houd het verkeer ineens verdacht veel rekening met je :Y)

salisky_04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 17:05

xxdomiixx schreef:

Haha! Ik zie t al voor me

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:06

xxdomiixx schreef:

Leuk... ga je je paard aanleren raar gedrag te vertonen als er een auto langskomt.
Zul je veel profijt van gaan hebben :+

salisky_04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 17:07

SuperAssie schreef:
xxdomiixx schreef:

Dat klopt wel :+
Mijn paard is dan wel niet bang voor verkeer, hij kan soms best debiel doen voor andere dingen. Als hij dan ineens ronddraaiend op de weg staat, houd het verkeer ineens verdacht veel rekening met je :Y)

Leuk paard

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:08

Brainless schreef:
xxdomiixx schreef:

Leuk... ga je je paard aanleren raar gedrag te vertonen als er een auto langskomt.

Dat zeg ik niet, maar je kant toch voltes gaan maken. dat kan je ook doen als er niks is zodat het niet voor het paard een gewoonte word. Het is een suggestie en het is aan de ruiter om er verantwoordelijk mee om te gaan en een gepaste oplossing te vinden.

salisky_04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 17:08

Brainless schreef:
xxdomiixx schreef:

Vooral als t werkt /3

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:10

Ik vind het niet verantwoordelijk naar je paard toe om deze in te zetten als pion om verkeer af te remmen.
Ik druk mijn kind op de fiets ook niet voor een auto om hem af te remmen.

Een gepaste oplossing is je paard goed voorbereid en onder controle te hebben voordat je je in het verkeer begeeft.

purny

Re: auto's die niet afremmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:12

In eerste instantie had ik met dit bericht de gedachte.. ben je serieus?
Waarom met een schrikachtig paard de weg op?

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:13

Wij moeten hier over een (eenrichtings)dijk om naar het bos te komen. Ze rijden behoorlijk hard omdat er toch niks van de andere kant komt. Oplossing: Midden op de weg rijden, dan moeten ze wel afremmen.

purny, Als je een schrikachtig paard verkeersmak wilt maken zul je toch echt op de weg moeten oefenen toch :)?

salisky_04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 17:14

purny schreef:
In eerste instantie had ik met dit bericht de gedachte.. ben je serieus?
Waarom met een schrikachtig paard de weg op?

SuperAssie schreef:
Als ik alleen ga buitenrijden mogen auto's doen wat ze willen, aangezien mijn paard niet bang is voor verkeer. Vind het zelf alleen vervelend als ze zo kort langs rijden dat ik met mijn beugels tegen de spiegels aan kom(ja vaak genoeg gebeurd..).
Als ik andere paarden bij heb en andere mensen dan rij ik zo breed mogelijk en als paarden bang zijn voor verkeer gebaar ik dat mensen voorzichtig moeten zijn.

Eerder had ik altijd een zweep bij die ik mooi opzij kon steken(was knalgroen dus valt wel op), maar hoe vaak ik daar een wielrenner met z'n snuffel in heb gehad is ook al niet meer te tellen :')
Dus nee, mensen houden hier 0,0 rekening met je, daarom ben ik blij dat die van mij geen kik geeft.

Kan ik me wel voorstellen, maar gelukkig zijn dr ook altijd auto's die wél zachter rijden... Alleen sommigen zijn echt té erg

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:15

Natuurlijk is dat het beste. Ik kom echter regelmatig bestuurders tegen die ons net op het nippertje niet raken. Als ik er naast loop dan ga ik maar helemaal in het midden lopen en paard in de berm maar als je er op zit kan dat niet dan moet je samen in het midden. Ik heb zelf altijd een lange opvallende stok bij me (Carrot Stick) en die zwaai ik dan als auto's te hard gaan, bovendien gaan ze dan ook wat meer naar de zijkant. Ik heb met mijn paard nergens last van ook vrachtwagens kunnen passeren maar het is een blijft een dier. En dan kan je het nog zo goed voorbereiden er is altijd een kans dat er iets is waar het paard van schrikt, is het niet een auto dan is het een plastic zakje dat er normaal nooit ligt.

Edit: Anderen waren mij al voor :)
Laatst bijgewerkt door xxdomiixx op 03-01-16 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:15

Nee, je begint eerst thuis.
Eerst thuis (in de bak/wei) je paard schrikvrij maken; dan pas de weg op.
Dan weet je hoe je paard reageert op rare/enge dingen en het paard heeft vertrouwen in jou als hij wat engs/nieuws tegenkomt.

Ik snap niet dat mensen met een vers paard zomaar de weg op gaan terwijl hij thuis nog aan de dros gaat als er een bal door de bak rolt.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:16

Meestal ben ik de gene die schrikt en mijn paard die zucht een keer :')

Op het pad voor de stal waar af en toe nog wel eens een auto wil rijden loop ik meestal in het midden. Het is maar een klein stukje, ze wachten maar. Hard kan je daar toch niet omdat het enkel een soort van verlenging van een oprit/fietspad is.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:17

Je hoort met je paard rechts aan de weg te lopen, je hebt (wettelijk gezien) niet in het midden te rijden en mag het overige verkeer niet hinderen.

Of je nu op de fiets bent, met een groep kids wandelt of met je paard op de weg bent; jij bent geen koning op de weg.